Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Draft: Dec. 22, 2009





Nu har vi tittat på Surviving Christmas på 5.an. Jättemysig film, tycker jag. Typisk amerikansk med känslosamt slut :), men det gillar jag :). Ikväll blir en riktig filmkväll. Det är otroligt sällan jag sitter en hel kväll vid TV:n. Nu ska vi titta på First Blood 2. Vi såg ettan igår kväll. Också känsligt slut, riktigt amerikanskt :). Filmen vi nyss såg tycker jag ändå har ett fint budskap, mitt i allt. Kärleken behöver inte alltid ha blodsband, eller vara ett parförhållande. Man kan lära sig älska vem/vilka som helst tror jag.

På fotot är det fina pepparkakshuset Manda och Alex gjorde idag. Nu har vi riktig julstämning här. Det är jättemysigt. Tycker synd om dem som av olika anledningar inte får uppleva den här gemenskapen, friden och den barnsliga förväntan vi alla (många av oss) har inför julen. Nu är det bara två dagar kvar, eller nästan bara en dag :). Idag har vi haft städdag, och imorgon blir den stora julmatsförberedelsedagen hos oss. Och så avslutar vi kvällen med att smaka av den nyugnsbakade skinkan, och dofta in all julblandning, skinka, clementiner, pepparkakor, nötter, stearinljus mm mm.

På julaftonsmorgonen åker vi till min kära mamma i Gävle och äter julgröt och skinkmacka hos henne, och ger henne lite julklappar, och hjälper henne att öppna dem. Lilla mamma ... ... ...
Sen åker vi hem vid lunch. Sen firar vi resten av julaftonen hemma med att äta julbord med familjen + några till, titta på Kalle Anka :), dela julklappar och bara mysa och äta gott.

Jag är så tacksam för att få vara med och skapa minnen för mig själv, och min familj, minnen som lever kvar, minnen man kan se tillbaka på med glädje. Jag hoppas innerligt att ni alla får en fin jul, och att ni som har familjer öppnar dörren för någon som inte har någon att fira jul med.

Allt gott och God bless
<3

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: