Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

29 November







Nu har det varit en intensiv vecka, med som vanligt keramikgruppen på måndagar (underbart roligt), avslutning på Akrylmålningskursen i tisdags och stresshanteringskursavslutning i torsdags, en lång dag/kväll hos min kära mamma i Gävle i fredags (hon var ännu sjukare än vanligt då, p g a miss från personal. Imorgon blir ett allvarligt samtal med mammas ansvariga sjuksköterska), igår lördag julstökade vi hemma hela dagen, och idag har jag o Manda varit i Bollnäs och handlat lite klappar. Okej, för en "normalfrisk" människa kanske det funkar utmärkt med att klara detta, men för mig kanske det kan jämföras med att bestiga Mount Everest eller nåt liknande. Svårt att förstå sig på oss fibromyalgiker kan jag tänka. Man behöver inte förstå allt, brukar jag tänka. Det viktigaste är att man får känna sig accepterad och älskad för den man är, inte för den andra vill att man ska vara.

Tårtan på fotot betyder inte att vi har ätit smörgåstårta idag, även om jag gärna gjort det (älskar smörgåstårta), och jag älskar att göra dem :). Näe, jag tänkte att adventstiden kan få ha bilden av en tårta, något gott vi får ta en bit av varje dag fram till jul. Det finns mycket gott som vi kan symbolisera den med, att vara snälla o goa med varandra, försöka se allt vi kan glädjas över, uppmuntra varandra, se dem som är ensamma (bjud hem, sätt fram en extra matallrik till någon utanför familjen), gör minst en god gärning varje dag, unna dig lite extra gott, var extra mycket med dina nära och kära, och sist med inte minst, glöm inte julens budskap.

Allt gott till er denna 1:a adventkväll -09 <3<3<3

Mia

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mita
skriven :

Tack för att jag får följa med i din vardag o i din kamp.

Gillar symboliken från fotot o tanken med tårtbitarna <3



Kram