Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Ett fasligt hundgöra

 - Nästa ... du kan komma in här. Hejsan, jaha. Du har med dig en liten kattfröken. Då ska jag sterelisera henne idag då. Har du möjlighet att komma tillbaka senare för att hämta henne?

   - Javisst javisst. När kan jag komma, eller ...  jag kanske kan vänta?

   - Nej, det är bättre att du kommer tillbaka. Ska vi säga klockan två, eller bor du långt härifrån.

   - Öhh ... vad sa du, två, jo två blir nog bra.  Öhh ... vahetere ... nej, jag glömde vad jag skulle säga ... öhh ... jo, jag kommer sen då. Hej då.

   - Hej ! Nästa.

Gud! vilken snygging. Honom måste jag få se igen. Undrar hur jag ska ordna det på för vis? Jag ringer och pratar med Bettan ... Jo, nu vet jag!

   Nästa dag.

 Rinnnnngggg!!!

   - Hej, Bettan.

   - Hej.

   - Tänkte höra ifall du och jag sku...

   - Nej, du, jag har inte tid att träffa dig idag.

   - Aj då. Va’ synd. Men du, när du ändå är på tråden, vahetere, öhh ... jag tänkte på ... du har ju en hund, visst är den ett år snart?

   - Ja, jo, det är den. Vadådå?

   - Jo, jag tänkte ... jag vet ju att du är så himla jäktad jämt, jag ställer gärna upp och ... jo, jag tänkte på vaccinationen ...

   - Men, vad har det tagit åt dig då? Du har väl aldrig varit intresserad av hundar?

   - Jag. Nej, inte ett dugg ...öhh, jag menar jo, förstås, faktiskt väldigt intresserad numera. Det har liksom nästan bara hoppat på mig, kan man säga. Jo, jag förstår att det låter konstigt i dina öron men ... ja, jag funderar faktiskt på att skaffa mig en hund. De är ju så mysiga.

   - Ja ja, där ser man, och visst behöver jag hjälp. Jag har faktiskt tid för vaccination imorgon kl. 15.00.

Det låter ju jättebra att du vill hjälpa mig. Då slipper jag ta ledigt från jobbet, kommer hem till dig vid 6-tiden imorgon bitti och lämnar hunden, då kan du börja med att ni går en långpromenad, han drar väldigt, men det fixar du säkert bra, sen behöver han ett rejält bad och en klippning, det brukar bli hemska tovor i pälsen efter badet, men tar man bara ordentligt med tid på sig så går det nog också bra, du kan ta klorna på en gång, är du snäll, jag vill alltid att han ska va fin när veterinären ska titta på´n, ja, titta och titta, han ser väl ingenting snart den gamle rackar´n, borde pensioneras sna...

   - Men vad säger du? Vadå gammal? Hunden din är ju knappt ett år. Har den redan fått problem med synen? Stackars hund! Men då kan ju veterinären titta på det samti...

   - Det är ju inte hunden som har dålig syn, fattar du väl. Det är ju veterinären.

   - Men, men, vad sa du ? Är veterinären gammal? Jag förstår inte ... han är ju ... var ju ...

   - Jaså! Snyggingen, menar du?  Han vickade sista dan igår.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: