Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

29 April

- Det var bara jag,

som rörde vid dig

eller försökte i alla fall

försökte nå tofsen av din mantel

för att bli hel

Glöm inte bort mig,

min trasighet

att jag behöver din kraft

för att kunna läkas

Jag provar igen

Sträcker mina orkeslösa armar

mot dig, mot korset

söker dig och din uppståndelsekraft

och vet att om jag bara får röra

vid dina sårmärkta händer

så blir jag hel







Idag blir det städning här hemma. Jag tar det i min takt så det kommer nog att gå bra :). Känns lite ovant att ha glasögon på mig när jag sitter och jobbar vid datorn, men jag vänjer mig nog snart. Faktiskt känner jag redan att mina ögon inte anstränger sig så hemskt.

Önskar er alla en riktigt fin torsdag <3

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Torbjörn
skriven :

Tack Maria för dina fina texter. Dom är väldigt ärliga och personligt fria..tusen tack. Jag hoppas att många läser dem. Gud välsigne dig.

Kram

Torbjörn