Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

En dag att minnas <3





Engeltofta Värdshus, på väg mot Bönan i Gävle skärgård. Hit bestämde vi att vi skulle ta med mamma och äta mat i lördags. Det var ljumt och skönt i luften och inte en droppe regn föll på oss.







:), här är mina tjejer Lina och Manda <3. (Man måste vara i tid att börja gunga med sitt lilla barn :)







Min bror Tomas med mamma nere vid havet <3







Mina två tjejer på väg ner till havet <3







Alex vid en av de två stränderna.







Tyvärr måste ju en fotografera. Här är vi allihopa utom Robban som finns bakom kameran.
Fr v, Min Manda o hennes Alex, min brors fru Annika, jag, min bror Tomas o hans dotter Malin, min Lina,
o sittande älskade mamma.







Jag lyckades få denna vackra bild på en underbar fjäril<3







Min Robban och hans son Alex <3







Min lilla mamma på strålande gott humör <3







Här är mamma och Tomas inne i ett ivrigt samtal :)







Min goa svägerska Annika <3







... och deras Malin, mina tjejers kusin <3







Jag o mina tjejer har uppmärksamheten riktad på ?







Mycket skoj var det. Här busar Tomas med mamma<3







Mamma skrattade så hon nästan kiknade<3<3<3







Här är vi tillbaka i hennes hem :)


Det blev en fantastisk dag. Vi åt alla ryggbiff med pommesfrites och bearnaisesås och sallad och drack kaffe efteråt. Det var mycket gott och personalen var jättetrevliga. Naturen omkring med havet och dess havsdoft gjorde gott för oss alla och mamma njöt av vår utflykt i fulla drag. Det känns helt underbar att skapa goda och varaktiga minnen, såna som gläder på djupet, som läker inifrån. Detta var ett sånt minne, både för oss andra och i synnehet för lilla mamma som så sällan kommer ut.


Igår kväll (söndag) åkte vi hem igen. När vi var hemma och hade ätit mat tog Robban och jag bilen iväg en liten stund för att få koppla ner lite. Vi åkte ca tre-fyra minuter med bilen, och gick in i skogen och hämtade lite skogsguld som vi ska ha till kvällens middag :).




MUMS! :) <3



Annars blir detta en riktig vilodag för mig. Solen skiner ute och det är mycket jag borde göra, men jag orkar inte. Kanske tar mig ner till stugan senare, och myser lite där, kanske lösa lite korsord i hammocken och njuta av ljudet från havet :).

Jag önskar er alla en underbar vecka. Ta vara på de små stunderna, de som man kan glömma bort. Ofta är det där guldet i livet finns.

Gud välsigne oss alla idag <3




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Torbjörn
skriven :

Härliga bilder..det ser så mysigt ut och god mat åt ni..