Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Vid dina fötter ...









Var annars skulle jag nu vara, om inte vid dina fötter Jesus. Ibland tränger sig ensamheten på mitt i alla ljud och alla rörelser omkring en. Idag är en sån dag då tårarna får falla fritt, då jag griper tag om Gud mantelflik och lutar mitt huvud mot Jesu fötter. Där vill jag vara, där måsta jag få vara idag, orkar inget annat.

Inom mig hör jag en strof från en underbar sång med Roland Utbult som går så här:



Jesus, vid dina fötter stannar jag upp och vilar ut

Ingen kan ge en sådan värme och fylla min själ med ljus

Jesus vid dina fötter lyssnar jag till ditt levande ord

Hela mitt liv vill jag leva, hela mitt liv vill jag leva, hela mitt liv vill jag leva nära dig










Där ingen finns

och allt är tyst

hör jag andetagen

 

Där marken är öde

och inga fotspår syns

vet jag att din kraft finns

 

Där jag saknar hopp

 

- bär du mig -














Han gav mig gåvan att se tårarna under din hud

 de som ingen annan kunde se

 de som farit fram och ödelagt ditt hjärta
 

 Han gav mig gåvan att höra orden utan ljud

 de som ingen annan kunde höra

 de som lurat dig att tro att du ingenting är

 

 Han gav mig gåvan att känna allt ditt ont

 de känslor som andra har vänt sig ifrån

 de som gjorde kaoset i din sorgsna själ

  

Han gav mig gåvan att förnimma guldet

 det som ingen annan kunde ana fanns

 det som egentligen är ditt äkta du











Det finns ingen gräns för den ensamhet Han känner

när Getsemanetimmarnas gråt faller ner

Ingen gräns finns för ångesten som bränner

ingen gräns för kärlekens eld ifrån Gud

 

Han måste ha gråtit själv när Han såg sin älskade son

Han måste ha svettats blod i samma stund

När Han hörde spikarnas ljud, Han måste ha vänt sig från

Tårarna från fadern kan jag nästan se

 

Förhänget brast och himlen blev som natten

och Marias modershjärta gick itu

Det tröstar inte mer att fukta Hans panna med vatten

Guds son har gjort allt klart, nu är Han fri

 

Det blev glädje i uppståndelsens magiska timmar

De fick möta igen sin frälsare kär

Min Jesus lever och försoningsljuset glimmar

Hans död på korset har gett mig ett liv

 

Inte bara ett kors

Det var en död som förändrade allt

Inte bara en människas liv

Det var hela världens salt

Ett litet barn, född för att dö

- för oss

 










Om jag får tro på att det finns en Gud

när jag i livet söker vägen till Dig

Om jag får se en liten skymt av Din frid

kan jag tro på att Du ska fylla mig

Det rör vid mitt frostbrutna hjärta

ger en aning om själva himmelen

Om Du håller min hand så kan jag veta

att Du är min allra bästa vän

 

Om jag får tro på att det finns en Gud

när jag tvivlar och ingen utväg ser

Om jag får känna att Du älskar mig

att det finns nån som hör mig när jag ber

Det värmer mitt frostbrutna hjärta

ger en trygghet som stannar ini mig

Om Du rör vid mig så ska jag förklara

hur mycket jag älskar Dig

 

Om jag får tro på att det finns en Gud

när jag drömmer men inte orkar gå

Om jag får höra att Du skapat mig

att jag är värdefull som jag är ändå

Det hjälper mitt frostbrutna hjärta

ger mig läkedom för alla mina sår

Om Du finns vid min sida när jag gråter

kan jag veta att jag lyckan får

 














Först när jag stegade tillbaka

blundade

släppte det upprörda havets vågor

så stillade sig stormen

Jag såg hur vågorna lade sig

hur himmelens milda andetag kom

bredde ut sig på det utarbetade havet

Plötsligt såg jag där

i stillheten

- Min egen spegelbild

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Helle
skriven :

är dina döttrar kristna?

2 Maria
skriven :

Ja, de är kristna, men inte direkt aktiva.

3 anki
skriven :

man blir så berör av det du skriver.. fortsätt med det

kram anki