Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Ännu ett vidrörande från Herren<3

Vilken sommar!<3!

Vi har varit hos älskade mamma idag o jag blev så fylld med glädje när jag började sjunga lite för mamma och ville hon skulle sjunga med. Sen hon blev så sjuk har hon inte kunnat få till en riktig ton alls även om texterna/sångerna sitter i ryggmärgen på henne. Sen en tid tillbaka så har mina xx-svärföräldrar börjat ta med henne på något som kallas Guldkanten, en sång/fikastund i Pingstkyrkan i Gävle. De har hämtat både mamma o någon till i rullstol. Mamma tycker mycket om de stunderna, och idag när mamma började sjunga med mig så upptäckte jag till min stoooora glädje att hon fått sången tillbaka. Hon sjöng rena klara toner. Mina tårar kom och jag blev sååå gripen. Jag jublar i mitt hjärta att jag ännu en gång har fått höra mamma sjunga. Sååå mycket hon har sjungit i sina dagar. Hon har haft en ljuvlig altstämma och vi har sjungit mycket i stämmor hon o jag. Jag sa till henne idag med tårar i ögonen: Mamma, hör du att du sjunger!? Hon såg intensivt på mig i mina ögon och svarade: Nej, gör jag det? Är det sant!? Och så började hennes ögon blänka. Gud har rört vid henne än en gång med ett litet steg i helande. Vart det slutar vet vi inte, jag bara vet att idag såg jag glädjen i mammas ögon när hon förstod att hon kan sjunga igen.

Nu är vi hemma och har planterat ner de växter vi hämtat i mammas hus som nyss blivit sålt. Jag fick göra det, sa den nye ägaren. Blir en lugn avslutning på den här dagen. Jag är trött men mycket tacksam. Känner att det jublar i mitt hjärta av kärlek till min mamma och till Herren som ännu en gång rört vid min älskade mamma.

Imorgon är det åter vardag, men skönt att min Robban har semester. Vi hoppas att vi har Saaben lagat innan torsdag så vi kan åka på vår semestertripp. Bilen är undersökt på alla sätt och massa grejer är utbytta men ingen hittar något fel?? Konstigt. Hoppas ändå att allt löser sig så vi får komma iväg som vi tänkt. Jag ska försöka vila i Gud och inte bekymra mig <3




23
En psalm av David.



Herren är min herde,

ingenting skall fattas mig.

Han för mig i vall på gröna ängar,

han låter mig vila vid lugna vatten.

Han ger mig ny kraft

och leder mig på rätta vägar,

sitt namn till ära.

Inte ens i den mörkaste dal

fruktar jag något ont,

ty du är med mig,

din käpp och din stav gör mig trygg.

Du dukar ett bord för mig

i mina fienders åsyn,

du smörjer mitt huvud med olja

och fyller min bägare till brädden.

Din godhet och nåd skall följa mig

varje dag i mitt liv,

och Herrens hus skall vara mitt hem

så länge jag lever.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: