Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Tema Kärlek Poesi "Inom kärlekens gränser"






Du låg där i trygghet

under mitt hjärta

Mina kupade händer
¨
kunde känna

ditt lilla hjärtas slag

Så nära vi var varann

bara en liten hudvägg mellan

Visste inte ens vem du var

ändå var mitt hjärta redan då

så fyllt av kärlek

just till Dig








Den lilla söta

så vacker att se

Blundar och stryker

försiktigt över fotoglaset

med mina fingrar

ser mig sen i spegeln och ler


accepterar - älskar





Fast jag inte ser dig
hör jag din längtan

den är het

Fast jag inte är nära
känner jag dina andetag

de är varma

Du finns så långt borta
ändå rör du mitt hjärta

med din kärlek







De sammanflätade fingrarna
jublade förälskat

värmde varandra

under den stjärnklara
vinterkvällspromenaden






Fånga din dröm

- väck den –

låt den få liv


Smycka den

med kärlekens blomster


Klä den

i glädjens dräkt


Släpp den aldrig

ur sikte







Jag ser dig

Se mig

Du doftar kärlek

Känn min doft

Jag hör din röst

Lyssna av mig

Du smakar ljuvligt

Smaka mig







Sammanflätade

 - du och jag -

hjärta med hjärta

själ med själ

tankar med tankar

 - du och jag –

sammanflätade







Vackrare än någonsin

det gamla paret

Skönare än förr

är deras kärlek

Utan ord

Deras ögon talar

om banden

starkare än kätting

Kärlek - på riktigt

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: