Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Dikt till förra helgens brudpar + lite foton från helgens lilla utflykt med mamsen<3




En dikt jag skrev till min älskade brorsdotter och hennes då blivande man, till deras bröllop förra lördagen<3<3<3. Nu är de man och hustru<3<3<3




 

 

För att vi älskar …

 

Fast jag ibland brister i sömmarna

och de guldskimrande kanterna döljs av skuggor

- så har du valt mig

Du ser de där vackra rosenknopparna

som växer sig starkare och starkare i det höga gräset

Du ser dem som ingen annan

När vinden viner och gräset lägger sig

syns blommorna i mig allra bäst

- för att du älskar

 

Fast du ibland brister i sömmarna

och de diamantprydda orden inte hörs för vindens brus

- så har jag valt dig

Jag hör även orden utan ljud stilla viskandes

som en smekning över tårarnas sälta

Du rör mig som ingen annan

När dagar kommer och går och årstider skiftar färg

Jag ser blommorna i dig allra bäst

- för att jag älskar










Mitt älskade lilla barnbarn <3<3<3






Underbara Milo, 5 1/2 månad









Mommos älskling<3<3<3












Min älskade mamma o jag, i lördags den17/4-11




I svagheten är kraften som störst. Tänk hur det är med kärleken. Den bryr sig inte om nåt handikapp eller sjukdom. Den bara finns och växer hela livet. Min mamma är såå stor i mitt hjärta, det vet ni som känner mig. Kärleken till en annan människas liv är magisk. Jag älskar dig så mycket, lilla mamma<3









Robban o mamma <3

Vi var på en härlig promenad med mamsen i vårvärmen. Solen sken och fåglarna kvittrade. Vårblommor dök upp överallt i den vackra parken på det område hon bor. Vi plockade en bukett och satte i vatten när vi kom tillbaka till mammas rum. Hon var så glad ock pigg i lördags. Hon gjorde ett personligt rekord den dagen. Sen hon blev så svårt sjuk för 3 1/2 år sen så har hon aldrig varit uppe så länge som i lördags: 9 timmar på raken!!!! Helt otroligt. Ännu jobbar Herren med henne och jag tackar Honom för det varje dag<3







Mamma o jag vid picknickbordet <3






Okej då, lite onyttigheter slinker ner emellanåt :))








Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: