Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Dan före dopparedan :)









Josef kom och se på barnet

han som ligger i min famn

som vilar vid mitt modersbröst

han som ängeln gett ett namn



Jag ser himlen i hans ögon

Jag hör änglasångens ljud

Se han håller i mitt finger

vårt lilla barn som kom från Gud



Alla stjärnorna de tindrar

för att himlen kommit ner

och Guds änglaskara dansar

hans lilla gossebarn de ser



Vår frälsare är nu kommen

Stäm in med dem och sjung

att barnet i Marias famn

är hela jordens kung



Se min käre Josef

Hans lilla fot ini min hand

Det är här som livet börjar

vårt lilla barn från himlens land



Det är på honom alla väntat

vårt lilla barn vid mammas bröst

Herren gav oss sin största gåva

vår försoning, liv och tröst













Här på bilden är en lycklig jag och min nya lilla kisse, Snövit. Hon är en fantastisk kisse, såå snäll och närhetstörstande, precis som jag :).



Kära vänner, imorgon är det julafton som ni alla vet. En helg då i alla fall jag tänker mer på de som har det svårt, o inte har några nära o kära. Ensamheten många känner på julafton är nog helt obeskrivlig. Vi kan alla lindra denna smärta för några av dem. Öppna ditt hem, bjud in människor som inte kan bjuda igen. Köp några extra julklappar och ge bort. Ring en extra telefonsignal till någon vars telefon oftast är tyst. Uppmuntra fler människor än vanligt. Ge ut fler kramar och vänliga ord och blickar. Ibland behövs det inte så mycket för att kanske rädda någons liv.













23
1En psalm av David.

HERREN är min herde, mig skall intet fattas,
2han låter mig vila på gröna ängar;
han för mig till vatten där jag finner ro,
3han vederkvicker min själ;
han leder mig på rätta vägar,
för sitt namns skull.
4Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal,
fruktar jag intet ont,
ty du är med mig;
din käpp och stav,
de trösta mig.
5Du bereder för mig ett bord
i mina ovänners åsyn;
du smörjer mitt huvud med olja
och låter min bägare flöda över.
6Godhet allenast och nåd skola följa mig
i alla mina livsdagar,
och jag skall åter få bo i HERRENS hus,
evinnerligen.




Den här underbara Bibelversen är något jag fick lära mig utantill när jag var jätteliten. Min mamma och pappa bad först Gud som haver, med mig och min bror Tomas, och sen bad de Herren är min herde, och sen en personlig bön. Det byggde upp en trygghet i oss, trots allt tumult vi fick gå igenom som barn.

Jag uppmanar/önskar att ni låter era barn få denna trygghet att bära med sig i livet. I mina svåraste stunder ligger denna bibelskatt som en omslutande sanning som tröstar och hjälper.







I denna juletid blir det mycket gott att äta, och tidigare lade jag ut julbakgrejer. Och nu veckan, två veckorna som ligger framför så blir det någon tårta av det vanliga slaget, och ...







... smörgåstårta :)



Nä, nu vankas det godis på kvällskvisten, så jag måste sluta skriva nu :).
Jag önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år!

Glöm inte att du är älskad av den Högste och efterlängtad av Honom. Oavsett om- eller hur många julklappar du får, oavsett om du känner dig ensam, så är vi alla lika mycket värda, tvivla aldrig på det<3

Gud välsigne dig kära medmänniska<3<3<3

Kram till er alla

<3<3 Mia <3<3





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: