Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Nyårsaftonmys 2010 med goaste vännerna, med en liten Alfons i centrum :)



Att få fira nyårsafton med våra govänner Micke och Bettis är så mysigt, helt perfekt för mig. Vi hade lugnt och skönt och åt gott, och hade det mkt trevligt. Med dem kan man få vara precis den man är, utan känsla av prestation. Underbart! För mig är det energigivande :). Jag uppskattar vår vänskap högt<3.

Här på bilden ovan sitter vi o myser med deras härliga hundar, pudeln Ville och den lilla bäbisvovven Alfons, ny i deras familj. Av fotona nedan att döma så kan ni gissa vem som blev kvällens huvud"person" :) <3.






Den mkt goda maten hade Bettis lagat. Det var en oerhört god gryta med kyckling, bacom, svamp, grädde mm i och en kalasgod sallad till. Direkt när vi först kom fick vi njuta av lite glögg.







De hade pyntat matsalsbordet så fint, och naturligtvis var cidern alkoholfri.







Jag står bakom kameran. Från v min Robban, sen Bettis o Micke, och th deras goa dotter Linda







Jag förtrollades helt i deras lilla nya familjmedlem, lille Alfons. Så söööööt och gooooo<3<3<3







:), Här Bettis och lille Alfons. Det är deras yngsta dotter Stina som är den lycklige ägaren av den lille skönheten <3






Här är den lille puss-sugen och Robban satt då allra närmast :)







Ville är 5 år och betydligt lugnare än den lille, men så go och fin<3







Vi var så glupska, så när vi skulle äta efterrätten som jag gjort glömde jag fota den och oss :/, här en liten bild av det som blev kvar ... hi hi ... Såååå gott! Jordgubbar, kiwi och banan med riven vit choklad på och in i ugnen en stund. Vi åt glass till det. MUMMA!







Vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa<3<3<3<3<3<3<3<3






Hi hi .... Många pussar delades ut under kvällen :). Givaren var den samme men mottagaren växlade :))







Nu är det mys i soffan med lite dip och diverse godsaker :). Micke o Robban här.







Hm.... vad var det vi tittade på här då? Hm.... det kan väl aldrig ha varit den lille bedårande valpen?? :))))





Mitt i ett skutt tvärrsomnade han flera ggr under kvällen, här i Mickes knä :) <3





Gott gotti gott gott :)






Den här bilden tyckte jag blev sååå fin<3<3<3





Oj, där slank han ur min famn, precis när kortet knäpptes :))






Jag o Bettan med varsin vovve i famnen :) <3



Ja, tack Micke och Bettis för denna goa kväll. Tänk vad mkt man tror att man kan hinna äta under en lång kväll. Det går fortare än man tror. Ostarna och kexen mäktade vi ju inte med. Men vi får göra en repris snart, så kan vi äta lite sånt. Det är en höjdare!

Hoppas ni alla fick en fin afton igår. Det är underbart skönt att inte ha alkohol inblandat i livet. Tänk så mycket tok man slipper.

Vi önskar er alla läsare ett riktigt Gott Nytt År än en gång.

God bless you all<3<3<3




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Andreas Leek
skriven :

Vilken fin bild det var på dig och Bettis i början! Ni verkar ha haft det hur mysigt och trevligt som helst :).



Kram Andreas

2 Annika N
skriven :

Åhh verkar som ni haft en toppenkväll! Va härligt! =) Såå söt liten vovve! ;) Ja visst är det underbart att inte behöva ha alkohol inblandat i livet! Frihet! Stor kram till dig Maria! =) /Annika

3 Torbjörn
skriven :

Fina bilder..Tack för dem