Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

23/3-11










Våren har kommit! Visst är det underbart! Men det går som vanligt olika fort beroende på vart man bor. Mina vänner som bor långt ner i Sverige visar foton från snöfria gator, och en mängd med vårblommor på öppet gräs. Här går det betydligt långsammare. Förra veckan såg jag en gräsfläck för första gången sen i november. Jag längtar såååå efter att snön försvinner här också och att den riktiga värmen kommer. Hur mycket jag längtar efter sommaren går inte att förklara.

Vinterhalvåret är mycket svårt för oss med Fibromyalgi och ME/CFS. Värken blir ännu svårare än vanligt och tröttheten/utmattningen stiger också. Det var ett slående inlägg idag på en av FB-gruppernas logg, från en av mina ME-systrar. Hon skrev så här:

Citat om ME/CFS: " Du har influensa, du är bakfull och du har
just sprungit en halvmil. Hur känner du
dig? - Som en med ME. " Dessa få meningar berättar hur vi mår varje dag.

Men kära vänner, kärleken till livet, familjen och Jesus är så mycket starkare än att jag skulle kunna ge upp. Jag väntar på, och hoppas på ett helande.

I lördags var vi ett hundratal som träffades i Gävle, på en restaurang som heter "Farfars". Där var vi från kl 15- omkring 22. Det var underbart att få träffa alla härliga trosyskon, och få uppleva stark gemenskap med dem och tillsammans vara inför Jesus i bön, vittnesbörd och sång. Vi fick också äta mkt gott. På menyn stod fläskfilé med potatisgratäng och härlig sallad till. Senare fick vi kaffe och panacotta. Detta var femte ggn vi hade bönedag där och jag o min Robban har varit med alla gångerna. För min del upplever jag "Farfars" som min församling. Där känner jag igen min Jesus, och där möter jag bara äkthet.
Det känns spännande nu framöver. Många fick förbön, även jag. Som efter de tidigare träffarna så har vittnesbörden kommit in i efterhand, vad Gud gjort i människors liv under denna träff. Tror det blir likadant denna gång.



Jag älskar måndagar, då får jag träffa keramikgänget, och jag får skapa. I måndags tog jag med kameran och fotade lite av vad som händer där en helt vanlig måndag.





Här Anita och Eiwy<3







Astrid<3






Astrid i sitt pågående skapande <3





Ewa har här fullt upp med att glacera <3






Inger M koncentrerad på sin blivande skapelse <3







Inger W målar sin figur inför bränningen <3







Jag o Eiwy....oj, här är det bara hon som jobbar.. ;=)





Här sitter Nora i full gång med att måla sina keramikdjur<3





Vi avslutar varje träff med en mkt trevlig fikastund. Här är Lena (gruppledaren) o lilla jag.







I Eftermiddag ska jag åka ner på stan och fika med min Lina o lille Milo, mormors älskling :)<3. Det ska bli mysigt<3.

Ikväll åker vi, familjen till Mandas pappa (min exman) och fikar och så ska jag klippa håret på honom. Så idag är en bra dag, trots värk.

Jag jublar över allt gott jag har. Jag är så välsignad<3






Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: