Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Kvalitétid o inre vila







Ikväll har jag, min bror Tomas o hans Annika suttit framför brasan o pratat hela kvällen. Så skönt, rogivande och läkande. Jag är så lycklig över att ha dem nära i mitt liv.

Nästan hela dagen idag har Tomas o jag varit ute i hans skaparateljé. Han har suttit och arbetat med bilder på datorn och jag jobbar med mina pusselbilder. Någon fika o matpaus tog vi, men annars jobbade vi. Så skönt att få vara tillsammans med min storebror. Älskar honom så mycket. Vi trivs tillsammans. Han är viktig för mig.

Vi var iväg en sväng med släpkärran och hämtade två härliga fåtöljer också, på eftermiddagen, som han köpt på blocket. De blir bra uppe i tv-rummet när det är många där.


Imorgon ska vi fortsätta greja i ateljén, sen på kvällen ska jag o Annika till IKEA o hjälpa deras ena dotter hem med lite möbler hon köpt. Det blir kul att få se hennes nya lägenhet första gången.





Jag lägger ut några bilder här nu, på de senaste färdiga keramikgrejerna jag gjort.







Mandas kaffemugg







Min kaffemugg








Mindre fruktskål eller dyligt







Större fruktskål







Här ett foto på en häftig blomma här i huset. Mycket märklig.



... typ, blandning mellan en valnöt/hjärna och en rödbeta???







Här har elden börjat falna i afton. Det var jag som var förste eldaren i kväll. Härligt! Men hörni, vänner, vår inre eld, elden som brinner i våra själar, och elden som brinner (för många av oss) för Jesus, LÅT DEN ALDRIG FALNA!!! Håll den brinnande. Glöm inte att Jesus lever och han älskar dig!

Varm kram till er alla<3

Mia





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tolmia
skriven :

Härligt att du får vara hos din brors familj.

Vilka fina muggar och skålar du gjort i keramik.

Ha en fortsatt fin helg.

Hälsa alla.

Kram från Marina.