Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

2/1-2012






Min/vår kära lilla Snövit, en mkt välkommen familjemedlem. Hennes mamma är en chinchilla-perser och pappan är en norsk skogkatt. Hon har en fantastiskt go personlighet och älskar sin nya "mamma" :) <3, och glad är jag över det<3.







Det här är på julaftons förmiddag, hos min mamma. Vi hade med oss hemgjord julgröt och skinka, bröd etc, så hon fick fira lite riktig jul hon med. Kändes skönt och bra. Mamma mådde bra och var glad. Här har jag min lille Milo, mitt älskade barnbarn i famnen<3






Här är han i sin mammas famn, Lina, min dotter. Det var så roligt att de kunde vara med oss hos mamma då. Gammelmormor är sååå förtjust i lillplutten<3







Här får mamma sin julklapp från Lina m familj, ett fantastiskt studiofoto på lille Milo. Mamma började nästan gråta, så glad blev hon. Ett underbart foto<3







Här är hemma, på julaftonskvällen innan julklappsöppningen. Vi hade en fantastiskt fin jul, och julevangeliet hade sin givna plats hos oss. Självklart!







Nötter är en sån där självklar grej för mig som bara ska finnas :)). Har ni sett Svensson Svenssons jul? Jag är ungefär som pappan i den familjen när det gäller dopp i grytan. Det spelar ingen roll om någon äter av det, men det SKA stå där! :)) Ha ha ha.... jo, så är jag med nötterna, de ska finnas där på bordet från 1:a advent.







... och glögg hoppar vi inte över :), givetvis alkoholfri glögg, apelsinglögg detta år. Det var sååå gott!

När vi åt all god julmat var det ingen som kom ihåg att ta fram kameran :/.







He he ... Här är lilla Snövit nyfiken på en öppnad julklapp, en gammal amazonratt från en entusiast till en annan :). KUL!







Alex med ett av sina paket, det största (tror jag). Vem som fotade denna bild kommer jag inte ihåg, antingen jag, Manda eller Robban.







... och så jag med mitt dille på gosedjur :)<3 Jag älskar såna. Okej det är barnsligt, men det bjuder jag på :) <3. En liten julklapp jag fick.







På juldagen var det dags med en promenad. Robban, jag, Manda o Alex gav oss ut, och givetvis var kameran med :)







...







...







...







...







...






...







Manda o Alex






...







...







Robban o Alex, far o son. Man ser nästan ingen skillnad på dem bakifrån :)







Vår vackra kyrka, som jag ser från mitt sovrumsfönster, och hör väl när klockorna ringer inifrån mitt hem. Underbart! En av Sveriges äldsta kyrkor. Delar av den är från 1100-talet och mkt vackra målningar finns i taket, bibeln från början till slut. Häftigt!







...







...






...







Förstärkt kontrast. Häftig effekt på stenarna :)







Kyrkans hus (Det är här jag går på keramik)







I mellandagarna hos mamma. Här fr v min bror Tomas, mamma, jag och sen min kära morbror Henry, på besök från Kalix.







Här sitter de, mamma och hennes lillebror Henry. De är mkt fästa vid varandra. De är så lika varandra, både till utseende och inuti.







Här får mamma mysa med sitt lilla barnbarnsbarn, Emmy, min brorsdotter. Min bror i bakrunden.







Oskarsborg, Söderhamns ikon kan man väl säga. Finns på östra berget och härifrån kan man se ut över vår lilla stad, och på somrarna är det underhållning här vid en scen, och det finns café, lite lottstånd/korvstånd, dansbana (inomhus), och en minigolfbana.







...







...







...







...







Robban framför borgen









...






...






Scenen och läktaren, i sin vintersömn






...







...






Läktarbänkarna strålar av frostglans







Stängda lottstånd






Stängt café







 Robban kikar ut från min balkong :)








En liten blick in i mitt hem <3







Min kära lilla Snövit<3







Hi hi ... hon följer mig över allt. Just här säger hon till mig att hon vill lägga sig i min famn inne i soffan. Tycker inte om när jag håller på att stöka för länge i köket :). Gospluttan<3



Nu önskar jag er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Kram från lilla jag<3

Mia

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Hanna Larsson
skriven :

Riktigt fina bilder faster! Tycker att du ska göra pusselbilder på några av dom :)

2 Tolmia
skriven :

Men VILKA FANTASTISKA bilder!!!!!

Ursnygga!

Du har en Award hos mig på min blogg.

Så välkommen in till mig

Kram <3



Hälsningar Marina (Tolmia)