Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Mysknytis med skrivargänget <3

Snart börjar jag skolan igen :), skrivarlinjen fortsättning distans. Det kommer att bli ett fantastiskt år. Längtar efter responskamraterna och själva skolan, skrivandet, responserna och läsandet. Struktur i tillvaron. Jag behöver det, jag som går hemma jämt, har ont och är trött. Tackar Gud för att jag får den här möjligheten, trots allt <3.
 
Vi hade upptaktsträff eller vad man kan säga, eller bara en mysdag tillsammans, vi i min responsgrupp och våra två lärare. Vi var hemma hos Britt Bern, min älskade vän. Hon är en f d stor operasångerska och hela hennes hem var fyllt av minnen och en härlig stämning från hennes stora artistliv. Klänningarna hon haft på sig på de stora världsscenerna hängde på vägarna tillsammans med foton från alla världens hörn med henne och andra stora stjärnor. Vi alla var så facinerade av den miljön hon hade i sitt hem, och vilken underbar trädgård. Efter att ha frågat henne om lov så fotade jag lite. Bara ett par foton inomhus, men kanske det blir ett större inlägg om henne, hennes hem och liv senare. Vi får se.
 
Jag låter bilderna få tala för sig själv, de flesta i alla fall. Välkommen in <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På menyn stod det supergott kött, potatis, smaskig sallad, olika sorters paj mm, o till efterrätt kaffe med blåbärspaj med vaniljsås :)
 
 
 
 
 
Våra två lärare hade en gåva med till Britt - En gurka!!! :), och historien och varför gurkor är bättre än män ;)
 
 
 
 
 
 
 
Hennes ljuvliga innergård och byggnad där det fanns ett spännande härligt gästrum och också ett rum som hennes son (konstnär) hade lite otroligt fina verk/målningar på väggarna.
 
 
 
 
Tv Britt, år värdinna för dagen och en av mina goaste vänner, th Mia/Maria, en av våra härliga lärare, och i mitten jag då :)
 
 
 
 
 
 
 
Här är Kersin, hela Skrivarlinjens upphovskvinna. Hon är en fantastisk lärare, underbar människa, och en lysande författare <3
 
 
 
 
 
 
Kerstin tv, och Lisbeth i mitten, en go tjej i gruppen, till vardags präst. Och th har vi Monica, en supergo responskompis, och en jättehärlig tjej<3
 
 
 
 
 
 
Och så kaffet då, med Monicas blåbärspaj! Kalasgott!!!
 
 
 
 
 
 
"undertäckebrudarna har jag redan presenterat :), men liten bit av Siv syns tv, en jättetrevlig skrivare i vårt gäng.
 
 
 
 
 
 
 Här börjar det bli kväller, o solen värmer inte lika bra längre :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När det strax var dags för hemfärd så satt sig Britt vid sin flygel och spelade ett stycke för oss. Vilken röst!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den vackra kvinnan på fotot är Britt så klart, mitt i solglansens dagar.
 
Tack älskade vän för att vi fick uppleva och se en liten skymt av ditt stora liv.
 
Mia
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: