Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Westerndagen i Holmsveden 0ch Lyskväll i Lillebo <3

 
 
 
 
 Vi har mkt traditioner här i Söderhamn, och i vår familj. Bl a så är det en dag varje år som det är en westerndag i lilla Holmsveden. En liten by, bara en gata i princip, the main street. En dag per år lever den upp. Då är det loppis i en lada, några härliga gammeldags restauranger och fik. Lite levande musik därinne vid vissa tidpunkter, Bluegrass o country. Ute längs gatan är det marknad och skådespel. Dels är Lucky Look där och jagar bovar, och sen är det cowboys med dueller och skjutande, låtsasstrider mm. Kul! Det finns också lägereldar, indiantält, squaredance och linedace, och uppträdande av olika coyuntry och bluegrassband. Ja, som sagt, en hel dag i westerns tecken. Här lite bilder från den dagen :).
 
Sen på kvällen hade vi grillknytis i min stuga. Sista lördagen i augustivarje år så är det lyskväll längs Jungfrukusten, och vi tände massor av marchaller och det var så stämningsfullt:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Lyskväll i Lillebo<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Några extra foton :)
 
 
 
Jag håller i Amandas underbara katt som är så lik sin mamma Snövit. Men det här är Maj-Britt :). Amanda Arrheden har fotat.
 
 
 
 
 
 
 
 
Här är ett mkt dyrbart foto för mig. Min älskade mamma i rullstol, min dotter Amanda med rutig skjorta, min dotter Lina tv med svart kofta, o jag. Hemma i mammas boende<3 Fotade gjorde en kille i personalen.
 
 
 
 
 
 
Kl 04.30 var det dags för mitt nattliga besök utomhus´:). Kunde inte låta bli att fota den tidiga morgonen från mitt soldäck. Tyvärr så dålig skärpa, men försök tänk dig hur vackert det var.
 
 
 
 
 
Jag känner mig lite förvirrad. Känns fortfarande som sommar i mig men i skogen syns det att hösten börjar göra sitt inträde. Detta, att få gå i skogen och finna dessa underbara svampar, det är livskvalité för mig. De är ganska små fortfarande, men det blir mååånga fler plockningar innan frosten tar svampen. Visst är det ljuvligt!
 
 
Nu vill jag önskar er alla en underbar dag. Ta tillvara på solen och värmen. Njut<3
 
Kram <3
 
Mia
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: