Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Del 4 från mina sommarfoton



En dag i Alingsås :), och vid min brors sommarställe.

Det är lika här som tidigare. Både Manda och jag har fotat, och jag har svårt att hålla isär vem som fotat vad.






Här gick vi runt i de vackra o mysiga kvarteren och besökte ett o annat loppis/second hand. Så härlig miljö.






Hm...minns inte namnet på detta mysiga fik. Här åt jag en jättestor köttbullmacka gjord med thailändska kryddor. Mycket gott.







Kändes som att tas tillbaka i tiden.







Ljuvlig dag!






... o så underbart fint att få va tillsammans med storfamiljen. Saknade Lina o lille Milo bara, och mamma förstås<3






Malin o Annika på bänken, o Tomas längst bort, och Malins Victor närmast.







Tröttnar aldrig på att se o fota blommor<3







Så enkel miljö, men så vackert det kan bli på ett foto<3






...







...







Blommor, stenar mm, kan bara bli lyckade kompositioner<3






Kanske en blivande målning?







... och ett ljus i rabatten för att sen lysa upp de mörknande sensommarkvällarna.







Mandas foto







Robban o jag






experiment :)







Goa Malin, min brorsdotter







Victor, med min bror Tomas framtittandes bakom.







Bästa svägerskan Annika :)<3







Min kära bror Tomas







Min Manda o hennes Alex <3<3<3







En altan på en övervåning i ett myskvarter.







...







Jag älskar tegel, järn, sten, trä, och blommor!







På väg ut ur en gränd







En trevlig liten gräshoppa :)







Lilla Emmy (min brorsdotter Idas lilla bebis) och hennes moster Malin. Jag är en glad och stolt gammelfaster :) <3

SÖÖÖTNOOOOOOSSSS <3<3<3






<3<3<3







Japp ... snart bär det av hemåt igen, och jag började känna panik. Skulle jag åka hem från vår lilla semester med bror Tomas o fru utan att ha badat en enda gång? NÄE!!!! Men jag kan lova er att det var fruktansvärt kallt i vattnet. Här min bror o jag. Klockan var väl kring 22-tiden.







He he...Tomas valross, kastar sig mot sin stackars lillasyster Maria, innan jag ännu hunnit doppa mig! Det ilade i hela kroppen!







Jag hade tagit med mig schampo o balsam och tvål ner till sjön, så det var bara att sätta igång. Det skrek i huvudet på mig när jag skulle skölja av eländet.






... men det finns ingen anledning att vara på annat än gott humör. Jag klarade ju krisen :))







... och ärligt talat blev det skönt till sist :)






Manda valde att inte bada. Hon fotade oss istället :).







Här är vi i Gräfsnäs, denna underbara plats o sköna miljö. Hit åker vi alltid en sväng när vi är här nere-







...







...







...







...







...







...







...







...







...







...








Manda vid ett av parkens stora träd. Magnifikt!







...








...







...







...







...







...







...







...







Robban :) <3







...







...







...







...







...







...




Ja, tänk vad olika vi människor är. Jag är en av dem som älskar mitt land, och njuter ofattbart av vår underbara natur och allt härligt som tillhör det enkla i livet, ja, som att bada nästan mitt i natten en sommarkväll, eller promenera i skogen och ta foton o leta fjärilar, göra små utflykter, bara vara, eller sitta med en god bok eller en korsordstidning, eller som precis nyss, då lade jag ifrån mig penseln och mina målarkläder. Jag håller på att måla lillboden nere vid Lillebo. Det är livet! Jag kan ju ändå säga att just målandet INTE är bra för min kropp, men det måste ju göras :/. Nåväl, jag älskar det enkla, det vackra, allt som påminner mig om Guds skapelse, om Hans godhet mot oss. Jag är inte som många andra, som längtar iväg, vill utforska varje liten del av jorden, resa, packa, packa upp, shoppa mm. Jo, visst är det kul att handla ibland, när jag behöver nåt, eller vill unna mig några kläder jag fastnat för eller så, men jag sitter hellre och njuter på ett utecafé med en kaffelatte i handen och tittar på folk. Men vi är olika, och tur är väl det.

Jag har i alla fall fått uppleva en härlig sommar här hemma i vårt vackra Sverige, trots att min värk är och har varit svårare än någon sommar hittills. När missmodet är på väg att slå omkull mig, försöker jag att blicka uppåt. Då söker jag med min inre blick ända tills jag finner ögonkontakten igen, med den som bär genom allt, med Jesus.

Gud välsigne er alla<3

Mia
















Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tolmia
skriven :

Vilka fantastiska bilder!!!

Önskar att jag kunde fota så.

Kram från Marina

2 manda
skriven :

I princip alla foton ifrån det mysiga fiket är det jag som har tagit. Jag skulle vilja ha de där bilderna själv på min dator med. Kan vi ordna senare.:)