Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

7/1-12








Min govän Bettan o jag, igår kväll på stan i Söderhamn. Vi gick med i ett fackeltåg efter en fantastisk koncert i Norrtullkyrkan, till förmån för Värmestugan , som sååå väl behövs. Den är nerläggningshotad. Jag blir så arg! Jag har arbetat på RIA i Gävle i 9 år tidigare som behandlingsassistent och har ett mkt stort hjärta för dessa människor som hamnat snett. De är människor och precis lika mkt värda som någon annan av oss. Jag BER till Gud att det ska ordna sig så de kan få finnas kvar. Fy skäms, Söderhamns kommun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!








Här bor jag, mitt ute i en fantastisk natur. Jag trivs så bra<3








Min vy <3








Så här såg den ut, min smörgåstårta jag gjorde till min födelsedag. Den är jättestor, men gick åt helt :). Kul! Den brukar vara mkt populär, så även denna gång :). JAg blev mkt uppvaktad trots att jag fyllde ojämnt. Kände mig så älskad. Så glad! Tack alla som förgyllde min afton då <3<3<3









Hm... egentligen ska de här bilderna vara före, för de är från nyårsafton, men strunt samma :). Robban o jag satt hemma hos mig och hade det lugnt och skönt, åt gott o tittade på lite nyårsprogram på ettan.

På bilden är en sjukt smarrig räkbakelse som Robban gjorde till förrätt :))).... MUMS!









Efter förrätten så förstår ni själva att vi redan var mätta, så vi fick vänta några timmar till maten, och då var vi så sugna att jag glömde ta fram kameran :). Vi åt då, oxfilé med klyftpotatis och bearnaissås och den goda salladen jag gjorde till (på bild).








Till efterrätt gjorde jag en mkt god sak, skivade bananer, hemodlade hallon, o skivad kiwi i ugnfast form med riven choklad över. En stund i ugnen, sen serveras med vaniljglass. Sjukt, galet gott!!!


Senare (glömde ta fram kameran igen :/) åt vi ost o kex, vindruvor och päron och drack cider till (alkoholfri förstås).


Vi hade en jättefin nyårsafton :)


Här kommer några foton som jag redigerat efter min känsla :)








































Kära vänner, jag önskar er alla en god fortsättning på det nya året.
Hade du något nyårslöfte? Inte jag, men jag ska försöka komma ut mer i sociala sammanhang. Jag älskar att sjunga t ex. Jag började att sjunga som 6-åring, i en barnkör, och har sedan dess, fram till för nåt år sen varit med i olika gospelkörer. Jag slutade i samband med att mamma blev så sjuk. Jag orkade inte längre göra något alls för min egen skull. Nu har det gått drygt fyra år sen mamma fick stroken och jag har besökt henne i stort sett varje helg i Gävle sedan dess. Nu är hon som många vet mkt dålig igen och jag är rädd varje gång telefonen ringer. Förstår ni att det tar all min lilla energi jag har?. Jag älskar henne så djupt och tanken och vetskapen om att hennes tid håller på att rinna ut är en ohyggligt svår känsla i mig, samtidigt så vet jag ju att när hon dör så blir hon frisk, i himlen, och hon längtar dit. Mitt problem med detta är helt egoistiskt. Jag har svårt att släppa taget, och jag vet att mamma kkänner likadant, Hon biter sig kvar här på jorden för sin kärlek till mig, min bror och våra familjer. Men jag ber om att Guds vilja får ske, inte min.


Gud välsigne er alla<3<3<3

Mia










 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: