Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Keramikgruppsträff i skärgården + Lyskväll hemma i Vallvik <3



Många år har gått nu sen jag hängde på i Keramikgruppen. Det är ett underbart gäng o jag älskar dem allihopa<3
Nu är sommaren slut och hösten nalkas, så nu var det dags för oss att ha vår första träff innan keramikstarten i September. Lena, vår goa kursledare bjöd oss här till sitt fina sommarställe ute i skärgården. Det var i tisdags den 24 augusti. På kvällen denna dag bröt min jätteförkylning ut. Vilken tur att jag hann med denna härliga eftermiddag :).

Här fotade jag från parkeringen mot deras båt.







Här ser vi oss omkring i den fantastiska trädgården<3. På bild, Inger o Inger :)







Många stugor på gården att titta på :). Snacka om paradis!







Om jag inte minns fel så var detta en bastustuga?







Från höger är Nora, Eiwy, Astrid och Ewa. mina goa vänner <3







Dags att gå in :)






Vår enda otur den här dagen var vädret. Mestadels ösregnade det. Men vad gör väl det i goda vänners sällskap<3








Den vackra blomman hade Ewa haft med till Lena från blommor ur sin egen trädgård. Snacka om gröna fingrar. Hon är såå duktig!







Lite förstäkrt kontrast :). Kul att leka med foton ibland :)







Här ser vi inifrån hur regnet piskar mot rutorna. Stugan var fantastiskt mysig, stor och ljus.








Här är det uppdukat för fest <3






Goa Lena <3






Här är gänget <3, alla utom jag :). Nån måste ju liksom hålla i kameran ;)






Vilken festmåltid. Kallrökt lax, färskpotatis, gräddfil gurka och en supergod sallad med mango o avokado i, bröd, smör och dricka....mmmmmmums!







Ja, förutom min skygga här då ... ;), så ser ni ju vilket kalas :)







Ja, många händer ville ha denna goda efterrätt :). Shokladkaka/kladdkaka? med grädde och nyplockade trädgårdshallon. Ja, vad säger man! SÅ GOTT! På bilden syns Inger. Hon o jag var nog de som tog om flest ggr, eller...hm, kanske var det jag ;).

Timmarna gick fort, som de alltid gör när man har trevligt. Nu ser vi fram emot att keramikgruppsterminen ska köra igång på riktigt. Vad kul det ska bli! Kram på er tjejer :), och alla andra som ser det här<3<3<3












Lyskväll i Vallvik "Lillebo", 28/8-2010

Sjuka som vi är/extremt förkylda så trodde vi inte att det skulle bli någon lyskväll för oss igår kväll, den 28 augusti. Det blev inte som vi tänkt, men det blev :). Vi konstaterade att vi inte orkade med att bjuda hem folk och göra avancerade grillspett. Så det blev en enkel, men mysig variant. Och vackert!



Några foton från Lillebo <3







... uppdukat för två :)







Robban vid grillen <3 o lyktorna börjar tändas :)







Marinerad grillad fläskfile, grillade majskolvar, potatissallad och vitlökssmörfyllda ugnsbakade baguetter och alkoholfri och supergod äppelsider med blåbärssmak! SÅÅÅ GOTT VAR DET!!!







Alla lyktor och marchaller tända nu och mörkret smyger sig på<3






Lillebo<3







Mätt o belåten ringer Robban hem en sväng till ungdomarna våra :)






MYS!







MYS ...







...







...









...







...







...







Hi hi ... här fotade jag in i fönstret utifrån :) busigt <3





Glad över att jag köpte just de här ljuslyktorna. Tycker de är så fina. Jysk! Har skruvat fast dem i räcket.







Nästintill omöjligt att få skarpa foton utan blixt o stativ, så jag fick inte till det som jag ville :/, men vackert ändå :)







Här är vår stuga och alla lyktor och marchaller vi tänt vid oss. Fotat på en annan brygga. Visst har vi ett paradis här<3<3<3

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Torbjörn
skriven :

Underbara bilder Maria. Tack för att du dela med dig av dem.

2 Annika N
skriven :

Hej! =) Åhh va mysigt ni verkar ha haft det på eran keramikgruppsträff !! Va härligt! Det är nåt jag själv skulle vilja pröva på... men vet inte av nån här kring lilla Lycksele. Men sen att få se bilderna på erat paradis - Lillebo.... Oj va vackert! och såå mysigt! Det är som att man bara skulle vilja kliva rätt in på den platsen och njuta av allt... En plats som erat Lillebo.. det drömmer jag om ! Va rädd om dig ! =) Kram ANnika

3 Annika N
skriven :

Hej! =) Åhh va mysigt ni verkar ha haft det på eran keramikgruppsträff !! Va härligt! Det är nåt jag själv skulle vilja pröva på... men vet inte av nån här kring lilla Lycksele. Men sen att få se bilderna på erat paradis - Lillebo.... Oj va vackert! och såå mysigt! Det är som att man bara skulle vilja kliva rätt in på den platsen och njuta av allt... En plats som erat Lillebo.. det drömmer jag om ! Va rädd om dig ! =) Kram ANnika