Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Guds mirakel i verkligheten! Se!





I det här inlägget tänker jag inte skriva så mycket, det behövs inte. Bilderna talar för sig själv, och är i sig en mycket stark predikan om vad Gud kan göra i oss människor.


Ni vet säkert alla vid det här laget att mitt livs stora förebild är min älskade mamma. För snart tre år sen drabbades hon av en gigantisk stroke som slog ut halva hennes hjärna. Läkarna sa sen att de två första åren kan vissa förbättringar ske, men sen är det konstant läge, om hon nu alls överlever. De två första åren efter stroken låg hon i sin säng och sov kanske 22 tim/dygn, och hemtjänsten fick i henne några tuggor då och då.


Jag fick en dröm från Gud, en styrka att vägra ge upp mamma. Över 11 kilo upp i vikt nu så bor hon sen ett år tillbaka på ett särskilt boende och trivs bra. Hon är i stort sett sig själv igen, men fortfarande lam i höger arm och ben. Den utveckling/helande som mamma gått igenom/går igenom är det som hänt det senaste året, när läkarna påstod att förändringar inte längre kan ske.


Bilderna här är tagna igår, då mamma fick prova på att måla igen, nu med vänster hand, med hennes egna gamla fina penslar som hon målat många vackra tavlor med förr om åren. Det blev en mycket gripande dag igår, och glädjen och tacksamheten till Gud för vad som sker är obeskrivlig.


Jag vill visa dessa bilder för att du som tvivlar ska förstå att det finns en Gud som ser allt, är med i varje situation, och han kommer oss tillmötes om vi vänder oss till honom.


Vi måste sluta tvivla på om eller hur Gud ska gripa in i olika situationer, vi måste lära oss att bara lita på, tacka för, och vänta in. Dagen igår var en glädjens dag i högsta mått.


Detta är ett av många bevis på Guds kärlek<3<3<3































































Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Torbjörn
skriven :

Tack Maria..mycket gripande faktiskt. Jag blev tårögd. Hälsa din älskade mamma från mig. Kram till er båda.

2 Annika N
skriven :

Hej Maria! tårarna kommer när jag läser om din mamma... Vad Herren gjort och gör! Och alla dessa foton som är så fyllda av värme och kärlek! Det gjorde gott i mitt hjärta! Tack för allt du delar! Kram /Annika N

3 Kari Jensen
skriven :

Hei Annika,

Kom over ditt innlegg via Roger Larsons blogg i dag. Så flott å höre din historie og din kjärlighet til din mamma. Det rörer dypt i mitt hjerte. Ble selv kristen da jeg var 13 år. Dette var en utrolig mektig opplevelse for meg. Det förste jeg hörte at den hellige ånd sa til meg etter denne opplevelsen var at jeg skulle tilgi og elske min mamma. Her fins det en lengre historie bak, men jeg fatter meg med dette. Gud er en fantastisk god Gud og Han hjelper oss å bygge gode relasjoner og gir oss kraft til å elske hverandre, tilgi og ikke gjengjelde ondt med ondt, men han vender deg onde til det gode for de som elsker Ham og venter på Ham. Må du og din mamma ha det riktigt godt. Takk for at du deler med deg av ditt liv.

Med vennlig hilsen Kari Jensen, norsk, men har bodd 20 år i Uppsala.

4 Kaela
skriven :

Tänk om alla som drabbades av en stor stroke hade en dotter som du - vars kärlek Gud använde i sitt helande.

Denna historia skulle behöva spridas överallt-det är ett kärlekens mirakel!