Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Lördag 16/6-12




Sommaren är här :), men ännu saknas den där sköna värmen i skuggan. Fortfarande kallt där, tycker jag i alla fall. Men en sak måste jag säga, vi har haft otrolig tur med vädret både förra lördagen då Manda hade studentbal på Kilafors Herrgård, o igår, fredag, då hon tog sin efterlängtade studenten. Solen sken dessa båda dagar. Underbart! Men tyvärr kommer bilderna från balen o studenten i mitt nästa inlägg här. Hade lite andra foton i kön som jag lägger in just nu. Här kommer de :).






Här är vår lilla goa Snövit i famnen på Alex. Njuter av kvällssolen på balkongen :)<3






Sommarkväll <3






... Foto: Amanda Arrheden







Min älskade lilla Milo<3. Mommos hjärta<3







... Foto: Amanda Arrheden







... Foto: Amanda Arrheden







Amanda vid middagsbordet på balkongen<3







Manda<3<3<3







Balkongblommor







Pyssel med att sätta blommor o dona med sommaren, och sen sätta sig ner med en kopp kaffe .... mmmm, det är inte fel <3







Alex på balokongen med Snövit<3







Sommar<3







Sommarkväll<3







Manda o Snövit<3







En av måååånga blomgrejer vid min älskade stuga. Det var tungt arbete, men sköööönt när det var klart<3<3<3







Utsikten från min lillstuga. Längst ner, den mörka linjen är räcket till soldäcket<3







En svala vid stugan<3







Fotat från stugan. Härligt paradis också för fåglar, inte bara för mig :) <3







Vid stugan<3







... stugan<3 (innanför skärmen är mitt utekök) <3







Min mammas älskade växter som jag räddade från huset innan det revs.






Stillheten är ljuvlig här<3, och kvällslugnet en ljummen sommarkväll är läkande. Här kan jag njuta vid min egen brygga<3<3<3






Foto: Amanda Arrheden


Den stora blomplanteringsdagen till ända, och jag får andas ut, och blicka upp emot himlen av tacksamhet till Gud för denna vackra plats som är min egen<3






Foto: Amanda Arrheden

Jag ÄLSKAR att se ut så här om mina händer, jag ÄLSKAR att känna jord och naturens ingredienser i mina händer. En gång har jag provat att använda trädgårdshandskar och jag säger bara: Aldrig mer! Att få uppleva känslan av att vara ett med naturen, får mig att uppleva närheten till Gud på ett påtagligt sätt. Det ger mig en helig stund med skaparen själv<3<3<3


Ja, nu sitter jag här i min soffa och ser på klockan. Hon är strax efter 21.30. De två veckorna som gått nu sen jag kom hem från Alfta Rehab har varit galet späckade med göromål inför Mandas bal o student och en hel del strul med annat. Naturligtvis har det påverkat min kropp som inte är riktigt frisk, och det har tillfälligt ökat mitt stresspåslag, så jag är tvungen att äta mer mediciner nu än i vanliga fall. Hoppas snart få landa i nån form av lugn.

Men redan på måndag ska jag åka ner till Örebro, (mitt andra hem kan man säga), hos min bror med familj. Där kan jag slappna av o vara mig själv och få glädjas över de stunder jag får tillbringa med dem, o där får jag också möjlighet till lite stillhet för mig själv (ibland). Inte denna gång :). Jag kommer att vara med min bror på Torpkonferensen hela veckan. Vi kommer att pendla mellan Sköllersta och Torp. Han är ju konstnär och pastor/teolog, och ska ha ett stort tält där (mitt tält, 5 ggr 8 meter=40 kvadrat). Där ska han måla tavlor och samtidigt ha utställning av lite av hans konst. Vi kommer också ha lite enkel fika och finnas till för samtal med dem som vill och behöver. Känns bra att få vara där med honom o vi kan hjälpas åt med den sociala biten med människor som kommer. Det handlar om många tusentals personer som finns i området under veckan. Ser mkt fram emot det. Hoppas bara jag håller ihop. Ber Gud om ork<3<3<3

Önskar er nu alla en god natt. Glöm inte att det finns en som älskar dig, som känner dig utan och innan. Även om du ännu inte känner Honom så är det en sanning.


God bless you all<3<3<3

Mia





















Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: