Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

: ) Idag är första dagen på resen av ditt liv!

 
 
 
 
 
Något har hänt med min dator eller min kamera. Jag tänkte nu berätta om gårdagen och lägga in foton från vårt knytkalas vi hade igår hemma hos en av mina goaste vänner, en skrivarkollega från skolan. MEEEEEN just nu har jag ingen energi att strula med datorn. När jag skulle öppna och lägga in fotona här så visar de sig som anteckningar. Jag gjorde så att jag öppnade de med rätt program och ändå av någon anledning lyckades inte sparandet av de nya filerna. Måste nog få hjälp med det nån dag.
 
Nåja, :), Välkommen nya dagen :). Idag måste jag vila mycket, blev helt slut efter gårdagens roligheter :). Sen blire en liten runda på Strömmingsleken som pågår nu här i stan. Jag bor ju nästan inne på området, så det är inte många meter dit. Det är en stark tradition här i Söderhamn, att gå på Strömmingsleken, med tivoli, marknadsknallar, surströmmingsservering i stadsparken mm. Det avslutas imorgon kväll efter dagarna tre med ett hejdundrande fyrverkeri. Det är en folkfest och de flesta Söderhamnare kommer in till stan denna helg. Det är som ett avslut på sommaren på något vis.
 
Förra helgen var ju också en av våra traditioner med cruising av amerikanska bilar. T o m att gågatan öppnas för genomfart och "runda" för dessa åk. Då är också stor del av stans invånare på G. Kul!
 
Och nästa helg är det ju först Westerndagen i Holmsveden, och då åker såklart cowboyhatten på ; ). Där är det också marknad, loppis, Linedanceuppvisning och så har vi Lucky Look o bovarna som springer omkring o jagar varann :), och någon duell brukar man också få se, cowboys in action :). OK, barnslig, men jag är ju lite barnslig så jag tycker det är kul :).
På kvällen samma dag som westerndagen så är det Lyskväll här, både i stan och ute efter skärgården. Eftersom jag har en älskad liten stuga vid havet, så tillbringar jag och delar av familjen självklart kvällen där, och vi tänder upp massor av marchaller ute på soldäcket, bryggan och stora stenar. Grannarna där nere gör likadant. Det blir så otroligt vackert med alla ljus. Jag hoppas jag får ordning på kameran/datorn tills dess, så jag kan lägga ut fina foton från den kvällen.
 
 
För bara några veckor sen fick jag ju glädjen att följa med min kära bror med fru på en veckas underbar åktur på Göta kanal. Man kan tänka sig att det kan bli lite jobbigt i ett trångt utrymme att vara så nära inpå varann, men det upplevde jag inte en enda gång under hela turen. Vi är tajta, står nära varann och det var fantastiskt att få denna upplevelse tillsammans. Lite av fotona kan jag dela nu. Jag klev ombord i Berg. Tog tåget till Linköping och bussen u till Bergs slussar. Där började min tripp med dem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja, jag har fler foton.... många, men det får bli nån annan dag.
 
Nu är det dags att göra mig lite iordning och gå ner till Strömmingsleken en stund med min Manda. Sen hem o vila. Ikväll ska jag till min andra dotter Lina, och hålla henne sällskap och hjälpa till med nattningarna av busungarna :).
 
Så, go förmiddag på er alla gohjärtan :) <3. Glöm inte att du är älskad, inte för vad du presterar utan för den du är. Gud välsigne oss alla idag.
 
Kram kram <3
 
Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Livsluft/Karin
skriven :

Hej Mia!
Jag googlade efter en viss slags ökenblomma som jag ville läsa mer om, och ramlade in på din blogg här ;-). När jag läste din profil så kände jag igen så mycket från mig själv...tron på Jesus, kampen mot ständiga smärtor gm Fibromyalgi och ME som jag har. Glädjen att få råka på människor som söker djupare saker än det materialistiska och ytliga. Att bara vara, här och nu. Sakta ner stegen och upptäcka så mycket fint det finns i livet och i naturen runt om.
Nåväl, du har lagt upp så härliga och somriga foton här så jag bara satt och njöt en stund av dem. Fotar själv mycket, liksom skriver och skapar på olika vis, men har tyvärr inte kunnat gjort det så mycket i sommar då min ME förvärrats.Men jag har njutit i min trädgård och njuter mycket av andras foton och skaparglädje. Det var uppfriskande att titta in här ;-) Önskar dig allt gott och en skön fortsättning på sensommaren, för jag hoppas att den blir här lite till...:-) Kram! / Karin

Svar: Hej: ), ock tack för dina fina rader. Jag finns här för att beröra, röra vid. Många har svårt att uttrycka sin hjälplöshet, sina känslor, sin tro och sina tvivel. Jag vill visa på att livet kan levas och vara fint även om man är sjuk. Jag vill visa på försoningens kraft, sim kan läka både kropp och själ. Jag vill sprida ljus i hopp och värme. Tack för att du tittade in hos mig, och du är alltid välkommen för att dela det jag skriver o berättar. Stor kram till dig <3/Mia
Mia