Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

April 12, 2011


Några bilder från min goa brorsdotters bröllop i lördags den 9/4. De vigdes i Ekeby kyrka och festen var i EFK:S Filadelfia Örebros festlokal. Den som vigde dem var min storebror Tomas Munkas Larsson (brudens far). Brudgummen är Fredrik fd Törnström. De har nu tagit vårt släktnamn Svanerud :). Till sommaren kring midsommar så är det beräknat att deras första barn skall komma. De är nu nygifta och på väg att bli mamma och pappa <3





Vid altaret







Fotodags efteråt mot kyrkvägggen. T v bestman brudgummens bror Rickard, och t h i vackra rosa klänningar är brudens tvillingsystrar, mina kära brorsbarn, Hanna o Malin.







Så vackra! Brudbuketten är gjord av/bunden av brudens lillasyster o tärna Malin.







Kärlek <3<3<3





Det bjöds på grekisk buffé. Det var mkt gott och jag är övertygad om att alla var nöjda :). Till efterrätt fick vi pannacotta gjord på bl a vit choklad, och hallon på toppen.





Traditionsenligt skär nu här brudparet den första tårtbiten tillsammans :)







...







... översta biten av tårtan :)







Den var som ni ser mkt vacker!







Nöjda o glada, och helt nygifta<3

Ida & Fredrik Svanerud

9/4 - 11








En lycklig mormor Maria med lilla barnbarnet Milo, drygt 5 mån gammal, i famnen någon gång under bröllopsfestens afton<3











Mandas 18-årsdag igår den 11/4



Vi överraskade henne rejält. Hon har länge pratat om att hon vill tatuera in den kristna fisken (en kristen gammal symbol) i nacken. Jag har vägrat låta henne göra det. Men igår fyllde hon 18 år och jag visste hur gärna hon ville göra det, så då bestämde Robban, jag och Alex att ge henne det i present. Hon praktiserar nu i några veckor och vi gjorde upp med dem att de skulle skicka iväg henne på ett ärende/lämna ett paket till just den adressen. Där mötte vi upp henne :), Snacka om att hon blev chockad! Här finns lite foton från då och resten av kvällen.






Här kommer hon med paketet och vi möter upp henne precis utanför tatueringsstudion :). Hon fattar inte alls varför vi råkade vara just där :)







Vi gick in i studion och hon fattade fortfarande ingenting först. Här har hon precis förstått vad som händer :))))







Hon blev alldeles ställd :). Här får hon se tatueraren Sofia visa vad hon ska få intatuerat i nacken :)







Här förbereder hon sig. Lite pirrigt!







Klart!






SNYGGT! Och grymt tufft att våga visa vad/vem man tror på!







På vägen hem efteråt, med inplastad nacke.







Kvällen fortsätter med presentöppning. Bara några finns med här.







Hm... hennes pappa Daniel undrar här om hennes nya blus passar honom :)







På menyn stod exotisk planka!!! Sååå gott!






Här Daniel (Mandas pappa) o hans goa flickvän från Thailand, Toy, Alex o Manda.






Alex, Mandas pojkvän, och Robban, min mans son <3.







Ett jättefint halsband med örhängen till.








Ett fint hjärta/ljuslykta som man kan hänga i fönster eller i tak.







Här blev hon chockad igen. Från sin pappa o Toy fick hon Paket 1 (Ett körskolepaket innehållande allt teorimaterial o tillgång till körskolans datorer, tester mm, fem lärarledda teorilektioner och fem st körlektioner. Hon blev så glad! Och vi övningskör ganska mkt privat också så ett körkort till sommaren hoppas vi på :) <3







Stor kram till pappsen efter det paketet :)<3







Min älskade dotter Lina med hennes familj<3








Mitt lilla barnbarn Milo. Vad tiden går fort. Nu sitter han så här och grejar :). Sååå mysigt! <3<3<3



Det blev en mkt lyckad dag och jag tror Manda är mer än nöjd<3

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: