Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Del 3 från mina sommarfoton 2011


Här kommer fortsättningen från min sommarfotoserie. Här är vi fortfarande kvar på Hönö i början, sen Göteborgs hamn. Välkommen att se lite av vår vackra natur, Guds eget vardagsrum<3. Manda o jag har turats om med kameran. Har svårt att minnas exakt vilka foton vilken har tagit.






Ungdomarna klättrade ju upp för en ganska hög klipplänga. Här har Manda fotat när de var på sin klätterrunda :).







...







...







Här är Malin (min brorsdotter) och hennes Victor, och Mandas Alex. Manda bakom kameran.






Alex







<3 Manda o hennes Alex <3







...







...






Malin o Victor badar på Hönö :)







... Manda o Alex också :)







Här finns gott om vackra saker att fota. Vad sägs om en utsliten båt, som sen länge sett sina sista dagar, men förstås, det beror på hur man ser det. I mina ögon är den nog vackrare nu än när den var ny. Det finns någonting märkligt kring gamla saker, och gamla människor med. Där finns en skatt, så mycket historia, så mycket värdefullt att iaktta, ta tillvara på.

(Tänk om personalen på boenden för de gamla kunde förstå det, och behandla  det åldrande guldet med värdiga och kärleksfulla händer)






...







...







Det är sprickorna som är en del av det vackraste. Tänk på det när du går genom kriser, eller när åldern börjar synas i ditt ansikte.






...







...



Nu lämnar vi Hönö och åker tillbaka till Göteborg. En skön kvällspromenad i hamnen, med varandra och med kameran :)








...









...







Hm .... ska kolla upp namnet på denna fjärilsliknande varelse








...






Vackert och talande!







...






...







Tror denna byggnad kallas för Läppstiftet?!







Sten i olika färger möter rinnande vatten. Vackert!







Mäktigt skepp i hamnen!





Min kära svägerska<3







...







Del av en gigantisk propeller







Perfekt tillfälle för övningskörning. Snart så, Manda :) <3



Slut på del 3. Välkommen att fortsätta följa mina sommarfoton.

Gud välsigne dig<3

Mia






Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: