Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

5/12-11











Hej alla vänner o läsare, och ett stort tack till alla er som hört av er och med värme "finns där när livet gör ont". Det finns vänner o det finns VÄNNER.

Min ork just nu är näst intill obefintlig och jag har svårt att komma över vattenytan efter alla stora förändringar i mitt liv. Ensamheten är mångfacetterad. Man behöver inte alls känna sig ensam även om man är ensam, alltså inte i ett förhållande. Man kan också känna sig fullständigt ensam i ett förhållande, och däremellan finna alla spektra.

För ca tre veckor sen var jag en hel vecka med min brors familj i Örebrotrakten. Det är min tillflyktsort när jag behöver. Så glad att de finns. Det var en fin vecka, även om jag var kollossalt trött och hade känningar av lite panikångest. Under veckan var jag mest i Tomas, min brors, ateljé och gjorde pusselbilder, hans uppfinning. Jättefina bilder/småtavlor fick jag ihop, 16 stycken, från foton jag tagit o några jag målat. På lördagen hade vi en heldag i skogen, med grillning, svampplockning o mys. Lite bilder därifrån nedan.






Här packar Tomas släpkärran innan utflykten







Jag tog sen med kameran ut i skogen och fotade lite







...







Min brorsdotters vovve, Hugo







Här böjar arbetet med att ta ned några småbjörkar för att göra en grillplats (hans jaktmark)







Tomas







...







... o jag hittade en hel del kantareller, både gula o höstisar :))








Jag älskar den svenska naturen






Njuter av att se den








...








...







...







...






...






...







...







...






...







Grillplatsen klar :)









Kantarellerna grillas







...







Min goa brorsdotter Ida o hennes underbara dotter<3<3<3







Kärlek mellan mor o dotter<3<3<3







...






Renkött på grillen :). Mumma!






... o gofika efter



...




Domsöndagsmöte i Filadelfiakyrkan Örebro (EFK-församling). Min bror predikade så starkt.






...






...







En målning Tomas skapade dagen innan mötet, som illustration till sin predikan. Jesus tvättar lärjungarnas fötter. Ett exempel Han vill att vi ska ta efter. Vad gör vi för att tjäna varandra?



...



Några foton som jag lekt lite med i photoshop/Gimp


















































Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida
skriven :

Va mysigt vi hade faster! <3 Hoppas vi ses snart igen! Det var gott me rådjurskött i skogen ;)<3 <3 <3

2 Tolmia
skriven :

Jättefina kort Mia.

Älskar dina naturbilder.