Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Lite mer sommar <3 2011









Blommor i sommarkväll vid "Lillebo"








Mitt lillhjärta, mitt älskade lilla barnbarn <3<3<3







<3 ... och hans mamma, min kära dotter<3






Oavsett om solen skiner så är hänförelsen av vår utsikt så stor. Underbart!









Fotat från vårt soldäck<3






Växterna från mammas älskade trädgård frodas och mår så gott<3







...







Tänk hur tre små fjuttiga blomplantor kan växa till sig och bli så vackra<3







Vi har haft ett storarbete vid Lillebo förra veckan. Vi byggde ett utekök. Fyllde ut den sluttande marken med grus, sen jord och gräsfrön. Skärmen för att hindra insyn, och innanför den en diskbänk, trall under o framför diskbänken, betongplattor att gå på, nymålad liten bänk etc. Känns jättekul! Och vi har köpt ett nytt fint gasolkök, så nu kan man laga vanlig mat där, o inte grilla varje dag :).







Bakom skärmen :) <3<3<3








...







Påhälsning av govännerna Micke o Bettis i mitt älskade Lillebo :)<3







Regniga dagar, eller härligt ljumma sommarkvällar kan man ägna sig åt sällskapsspel :). Tre kvällar tog det att slutföra denna omgång i Nya finans. Jag, Manda o Alex spelade. Vi hade såååå roligt!!!! Gissa vem som vann? ;))







Vi skrattade mest hela tiden :)<3<3<3








Kvällsmys <3







Ett foto utifrån fönstret in i myset :)<3







Kvällsfoto på några av växterna i min lilla trädgård vid Lillebo<3






Ingenting är omöjligt :). Mina systrar med respektive, en hel eftermiddag o kväll nere vid stugan. Vi var sammanlagt 11 personer :). Vi grillade, och p g a att det blåste just när vi skulle äta så dukade vi långbord inne i min lilla pyttestuga :), men som sagt, inget är omöjligt, det blev jättemysigt och gick jättebra!







Mina tre systrar, fr v Ulla, Inger, Berit <3






...







Min exman (Mandas pappa med sin goa flickvän Toy, kom också och var tillsammans med oss på kvällen. Jättetrevligt<3








Mina svågrar, fr v Bengt o Sune







Berit o Inger <3







Ulla <3







Paj och glass blev det till efterrätt. Gott! Smulpaj med jordgubbar, hallon o rabarber. MUMS!







Efter en lång härlig o intensiv dag blir man nöjd men också jättetrött. Här ligger Manda o jag skavfötters o vilar. Så gott <3<3<3





Nu blev det dags för lilla jag att sova :)








På stan i torsdags. Jag, Alex o Manda, träffade min Lina o lillälsklingen våran, Milo, på stan för att ta en fika tillsammans. Här sover han middag en liten stund :) <3<3<3







... men nu är han vaken, och scahrmar oss alla. Här i famnen på moster Manda. Han är allas vårt hjärta<3<3<3






En härlig liten sångstund av Frank Ådahl mitt i vår lilla stads centrum. Som vanligt sjöng han helt fantastiskt! Tyvärr missade vi hans medverkan på Östra berget på kvällen.






Hemma i Lillebo igen, o dags att sova :)<3






...



Tänk hur vi är, vi människor, hur olika vi är och hur olika vi tänker, när det gäller vad som ger oss ro och vila, glädje och inspiration. Många tycker nog att jag kanske är supertråkig som nöjer mig, och väljer att inte resa omkring och uppleva världen som många gör. Jag säger ungefär som tjuren färdinand: Jag trivs bäst här, där jag kan vara i lugn och ro, umgås med mina nära o kära och njuta av nuet och lukta på blommorna :) <3<3<3








Hur än dina dagar ser ut, om de just nu är fyllda av glädje, smärta eller sorg, vemod eller lycka, så minns att det viktigaste genom allt är att behålla, inte glömma bort Jesus, att han finns där för dig, går med dig, och älskar dig. Låt honom oavsett allt få leva fritt i ditt hjärta <3<3<3









Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Tolmia
skriven :

Vilka härliga bilder från Lillebo.

Och så roligt att få se lillpojken igen och dina fina flickor.

Hälsningar Marina