Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Lite foton från helgen<3





Maskrosen är en märklig blomma. I hela mitt liv har Gud talat till mig genom denna lilla sol. Han har påminnt mig om och om igen hur stark jag är, att jag klarar alla hårda motstånd som har tornat upp sig i mitt liv. Jag har verkligen blivit som ett med denna vackra skapelse, för i mina ögon är maskrosen inget ogräs. Det är en Guds gåva till naturen, som är ämnad att vara ett litet språkrör från Herren. Jag känner många maskrosbarn, och alla har vi detta gemensamt, att vi växer på platser/i situationer där det är öken, och inget annat kan växa.

Ibland ser jag hur ivrigt grannar och andra trädgårdsfolk försöker att bekämpa denna växt på sina gräsmattor, som om de inte hade rätt att få leva. Det är så många av oss upplever i livet, att vi liksom inte passar in, att vi borde bekämpas bort. Jag skulle aldrig ta bort en enda maskros från min trädgård. De är så vackra, de har sin plats, de lyser som små solar för att värma och sprida glädje. Sån vill jag vara i världen. Jag vill värma de frusna, jag vill glädja de sorgsna, väcka hopp och ljus, där inget annat verkar ljust, där vill jag förmedla hopp och styrka från Gud. Den lilla maskrosen, till synes så värdelös för många, men vilka andra växter har sån kraft?










Här finns vi alla maskrosbarn som tagit emot Jesus i våra hjärtan. Vi får vila omfamnade av honom och hålla blicken fäst vid honom, så finns inget motstånd som är för svårt, för Inget är omöjligt för Gud, minns det när svårigheterna i livet blir för tunga att bära. Han går med genom allt och ger dig den kraft du behöver. Alltid!











Här sitter min älskade mamma och dricker kaffe. Vi hade en liten utflykt i lördags med henne. Där hon bor finns det en underbar park, perfekt för picknick. Mamma är ett mirakel. Enligt läkare så är det helt omöjligt att ha kommit igen så som hon gjort efter att hon fick sin stora stroke som dödade halva hjärnan. Men alldrig ska vi sluta förundras över vad Gud kan göra!















Älskar, älskar, älskar ...







... älskar <3<3<3






... småsolarna i min hand ...







...








Hej, jag kommer till dig med sommaren
och maskros heter jag
Jag är vackrast utav alla, min egen sol
som vill lysa för dig varje dag

Nu är hela maskrossläkten här
för att stanna och ha fest
På åkrar och på ängar, på vägar och på tak
tills vi nästa år kommer tillbak´

Känd för att va´envis, finns överallt
fastän gräset blir så kort
Jag tittar upp igen med min gula sol
för ingen kan trolla mig bort

Se mig som en blomma för det är jag
fastän ogräs du kallar mig
för starkast utav alla, jag lyser som guld
jag finns för att glädja dig

 
(Barnvisa jag skrivit)








Avslutar här med ett konstverk. En av mina goa vänner, Toy, en thailändsk kvinna, gör bland mycket annat fint blommor och buketter av kvistar och servetter. Visst är det fint!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Torbjörn
skriven :

Hej Maria. Tack för dina fina rader. Ja, det är så sant..Maskrosor är en uppvisning av kraft. Dom kan tränga upp genom asfalt. Inget är meningslöst i Guds hage. Gud har inte misslyckat med den han skapat. Maskrosor kan användas till mycket. Den ÄR dessutom vacker och Fåren älskar att mumsa i sig den. Vi är nog alla som maskrosor..vi flyger och far som frön och vi vet inte vart vi hamnar. En del hamnar i en "Herrgård". Andra i en vacker rabatt. Somliga hamnar på eller i "asfalten". Kram från Norge