Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Ett litet försök ...

 
Vinterkväll i Söderala. Vackert! Men uh, så kallt!
 
Vet inte vad som hände i somras, mer än att jag riktigt kom av mig med mitt bloggande. Det ville jag verkligen inte, men av någon anledning så blev det så. Sommaren var ju underbar för mig på det sättet att jag fick förmånen att vara på Alfta Rehab i fyra veckor sammanlagt. Och stugan så klart. Gissa om jag längtar dit, till stugan, hammocken, soldäcket, bryggan, havet och min öppna spis.
 
Men nu är det ju snart jul så nu är de största tankarna kring julmyset vi har. Jag har en tradition att göra heljul redan till första advent, så ni vet det nu, ni som stressar, att här är julstöket klart redan och klapparna ligger redan under granen :). Nu finns det tid att njuta och baka lite (ska göra det någon dag här).
 
 
 
 
Här är en blivande Lucia i keramik. Hoppas hon hinner bli färdig till jul. Vad/vem vore jag utan skapandet? Det är en så stor del av mig, och den växer hela tiden.
 
 
 
 
 
Härliga vinterlandskap!
 
 
 
 
 
Naturens egna isskulpturer
 
 
 
 
 
 
...
 
 
 
 
 
 
Söderala kyrka en vacker vintereftermiddag
 
 
 
 
 
 
Utanför mitt fönster igår kväll
 
 
 
 
 
 
... samma ställe en bit åt sidan
 
 
 
 
 
En keramiktavla jag gjort nyss
 
 
 
 
 
 
Ännu en vinternaturkonst
 
 
 
 
 
 
Ja, här är en annan av mina nyare keramiktavlor. Det har blivit många med åren, men själv har jag bara kvar en.
 
Texten på just den här tavlan är så viktig att vi kan ta till oss. Det är ju faktiskt bara nuet vi har. Om vi lyckas med detta så spar vi mycket energi både till kropp och själ.
 
Yes! Det här var alltså min lilla pluttcomeback här på bloggen :). Hoppas nu att jag kan, för jag vill verkligen, bli mer kontinuelig i min närvaro här. Jag har lika mycket tankar, åsikter, foton, upplevelser mm att dela med mig av, och har haft även under hela min "tysta" tid. Jag VET att det finns en hel del som "trots att" jag varit tyst, har besökt min blogg ändå. Det har glatt mig, de få gånger jag tittat ut och sett statistiken. Tiller som har brukat följa min blogg stadigt så hoppas jag här att jag nu kan säga, Välkommen, nu är jag tillbaka.
 
Jag önskar er alla en härlig fortsättning på veckan.
 
Nu blire soffa för mig, o kanske lite popcorn :). Min Lina och hennes två barn, mina älskade barnbarn, har varit här med mig nästan hela dagen. Vi har haft det så mysigt <3. Finns inget underbarare än att få umgås med mina döttrar och småttingarna. Älskar dem sååååå <3<3<3
 
Ses snart igen ; )
 
Kram ♥
 
Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

VAd roligt att du kommit igång igen Maria !! Du har mycket att ge! Det är inte alltid de många och vackra orden som betyder så mycket det vet du. Bara att du delar tankar som kommer till dig kan vara en hälsning från Gud till en annan medvandrare . Önskar dig en fin och härlig advent!! Kramar marianne