Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

4 Juni


Hej på er<3. Hoppas att dagen börjat och kommer att fortsätta vänligt mot er alla. Min dag har börjat med svår smärta i kroppen, men med ett leende på mina läppar. Hur kan det hänga ihop? Faktum är att det är en möjlighet för oss alla. Nu påstår jag verkligen inte att alla mina dagar börjar med ett leende, i synnerhet inte när smärtan, eller feber o utmattning tar musten ur mig, men jag påstår att det är något vi alla kan träna på, att leva i nuet, och finna både lycka och inre lugn o glädje TROTS allt vi har att kämpa med. Jag har fått mycket dyrbara redskap till detta på Alfta Rehab. Jag hade hunnit en lång bit på vägen redan innan det, men har fått ytterligare visdom och vägledning som kan hjälpa mig till ett mer positivt och livsbejakande liv. Jag MÅSTE nödvändigtvis INTE bli helt frisk för att få uppleva glädje. Den finns där, precis där jag står, närmare än jag tror, i mig, om jag accepterar mig själv i den situation jag är i och om jag kan lära mig att älska mig själv för den jag är, utan att behöva prestera fram ett värde.

Det är lika med dig, oavsett vad du bär på. Du är en pärla, kanske lite oslipad, som jag är, men ändå så dyrbar, just bara för att du är du.

Jag vill verkligen uppmuntra er som kan och har möjlighet, att besöka, söka till, önska, att få komma till Alfta Rehab en period. Det är läkedom för hela människan.


♥♥♥




Här är jag o lille Milo, mitt barnbarn, häromdagen när jag kommit hem från Alfta. Kan bara säga "MAGISK KÄRLEK".







Mina två älskade döttrar, Amanda o Lina <3







Mamma fyllde nyss 79 år, o igår var jag, Robban, Alex, Manda o Lina där o firade henne. Vi hade inte träffats på tre veckor och mamma blev så glad<3<3<3. Hon fick en fin somrig tröja, o vita sommarbyxor av oss. Vi köpte en jättefin blomgrupp med, i en stor rosa kruka. Precis när vi kom dit och stod utanför mamsens dörr så går botten ur papperskassen och blomkrukan går i bitar och blommor, stenar och jord över hela golvet!!!
Nåja, vi fick låna en fin glasskål av personalen, så det ordnade sig ändå... men så typiskt!
Här på bilden, mamma i sängen, Lina i blått, jag, och sen Manda bakifrån.








Nu har jag nyss varit iväg till keramiken och hämtat det som var färdigbränt nu sista omgången före sommaren. Åh, vad jag kommer att längta efter alla måndagar med gänget, innan vi börjar igen till hösten<3







Här är en "blomväska" i keramik, som ska stå på en stubbe vid stugan med blommor i. Glasyren som är på ska vara fläckig, så ni vet :)







Keramiktulpanvas i stengods (kork)







En del ur min serie med korkstengods. Har kaffekopp med assiett också, och flertalet grejer jag gett bort och sålt någon.


Nu vill jag önska er alla en fantastisk dag. Hur den än började så kan den bli bättre.

Carpe Diem = Fånga dagen

Carpe Punktum = Fånga ögonblicket


♥Kärlek♥

Mia


















Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: