Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Fredag 25/5 En ny dag <3


Dagarna går så fort, alldeles för fort. Nu är det fredag och jag har bara en hel vecka kvar här på Alfta Rehab. Känns skönt att ändå veta att jag, o hela min grupp ska tillbaka hit en vecka till, v 32, för uppföljning. Skulle kunna bo här, ärligt!!! Inte bara för alla service, god mat och omvårdnad o värme, utan för helheten i allt som finns här, atmosfären, människorna, närheten till naturen och friheten som föds ur allt detta. Friheten inombords.







Bl a får jag hjälp med min besvärliga tennisarmbåge, som ingen annan lyckats hjälpa mig med. Tejpen som min sjukgymnast sätter på är som trolleri. Ingen smärta alls i armbågen när tejpen sitter där, men kommer omedelbart tillbaka när tejpen tas bort. Här på bilden har jag precis tagit av mig tejpen efter några timmar i solen :)).








Jag o min nya govän Linnéa var på byn och choppade lite :). Tyckte jag behövde lite blänk o få känna mig lite fin :). Tyckte jag var värd det :), så jag köpte det här fina halsbande och örhängena. Kändes roligt! Jag har nämligen glömt allt sånt hemma.








Den här härliga, somriga tröjan köpte jag också. Superskönt tyg, som att gå omkring i nattlinne/pyjamas ... eller, tänk om det ÄR en pyjamas... hi hi .... NÄDÅ :)







Spejsat foto på mina fötter :). Var ju så smart att jag köpte nya skor när jag skulle åka hit, och som ett brev på posten kommer massa små skavsår, så därav alla plåster. Men det såg lite kul ut, tycket jag :)





GoPia <3







Här är jag o min nya goa vän Pia. Här i bassängen avslutar vi ofta våra dagar, i lugn o ro. Underbart!!<3<3<3





Nä, nu kan jag inte ligga här o slöa längre :). Nu ska jag iväg på Mindfulness med en del av gruppen. Intressant. Psykologen håller i det. Sen ska jag till sjukgymnasten och få lite hjälp med akut ryggsmärta, sen lunch, sen sjukgymnasten igen, o då blir det förhoppningsvis gåband i gymsalen. Sen lunch.


Önskar er alla en jättefin dag.

God bless you alla<3<3<3

Mia



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kristina
skriven :

Varje gång jag var på Alfta kände jag att där kunde och ville jag bo. Men så finns det en vardag utanför som kallar oss tillbaka, där vi sk leva ut det vi fått till både kropp och själ.Lite av att inte få leva på förklaringsberget varje dag utan Jesus gick ner i vardan till behoven och vardagsmöten.

Hoppas att denna sista vecka ska ge mkt för vilan och hur du ska hantera allt . Gud vare med dig Kram