Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Jag är tillbaka nu :)

 
 
 
 
 
 
 
Men nu var det läääänge sen jag skrev här. Förstår inte varför. Hur som helst så ska jag försöka komma igång igen. Och när är då den bästa tidpunkten för det, jo, NU, tycker jag. Nu börjar liksom en ny termin. Hösten är på väg, har redan kommit säger många. Men jag går efter värmen och känslan jag har inom mig. Hoppas få många fler soliga och varma daga framför allt i min älskade lilla stuga "Lillebo". Jag har varit där mkt i sommar och så har jag haft förmånen att få åka med min bror och hans fru på Göta kanal en vecka med deras härliga motorseglare. Ja har ju många bilder jag kommer att lägga ut, men tiden räcker inte till idag för det.

Idag har jag städat, snart klart. För mig tar det ju en hel dag att städa, eftersom jag måste vila mkt mellan varje moment. Tycker ändå att jag blivit piggare i sommar efter en mkt tung vinter och vår. Det visade sig att jag hade kraftig brist på D-vitamin. Det normala värdet ligger mellan 85-250. Jag låg på 62!!! Det förklarar att jag behövt sova 14 timmar varje natt! Jag fick mkt starka droppar av min läkare och fick ett brev idag faktiskt. Jag var där förra veckan och tog ett nytt D-vitaminprov och nu ligger det på 102. Faktum är att jag kände skillnad redan efter mindre än en vecka. Mitt råd till alla er som är trötta, be läkaren om att få kolla upp ditt D-vitaminvärde. Nu har ju jag andra orsaker också som ger min trötthet och utmattning, men det var länge värre än vanligt. Jag är så glad nu att ha fått ordning på det i alla fall :).

Nu längtar jag efter att börja skolan igen, skrivarlinjen distans. Svårt att förstå att jag sammanlagt gått fem hela år där. Det blir sjätte nu. Fyra böcker har jag givit ut och den femte jobbar jag på nu.

Nä, om man skulle ta och ta det sista oc tråkigaste och jobbigaste av städningen som är kvar - dammsugningen!!!!!

Kul att ha fått tillbaka inspirationen att börja skriva igen här på bloggen. Jag är rörd över hur många som hört av sig och längtar efter att läsa om mina tankar jag delar här, och följa min livsväg på bloggen, och också se de bilder jag delar med mig av.

Livet är ju glädje och sorg, skratt och gråt, lust, längtan, tro och tvivel, ja, allt. Hoppas och tänke nu att jag ska låt er få fortsätta följa mig här, trots det längre uppehållet jag gjort. Tack till alla er som envist fortsatt att vänta och se fram emot att fortsätta läsa mina rader och tack för er uppmuntran.

Du vet väl m att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du <3

Mia

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: