Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Dagen idag, den var och är ☀️

 
 
 
 
❤️
 
 
Idag, 15/9-17, har varit en dag då min kropp strejkat riktigt. Men trots det så rubbas inte min nya positiva inställning till livet., och inte minst till nyfikenheten över vad det nya sättet att tänka på kommer att påverka mitt skapande. Känner redan att idéerna o skaparfantasin står på kö. Orken saknas! MEN idag har jag köpt lite tillskott som jag hoppas kan hjälpa min kropp litegrann.
 
 
Tänkte hålla mig inom 200:- men det gick inte. Antioxidanterna bar svindyra, men dock mkt viktiga för mig. Äter också blutsaft och en extremt stark D-vitamin.
Det funkar så för oss som har fibromyalgi o ME/CFS (kroniskt utmattningssyndrom), att våra kroppar tar inte upp vitaminer o mineraler som för "vanliga" människor.
 
❤️
 
Jag har storhandlat mat idag. Det dammade verkligen i kyl o frys innan. Jag är sååå tacksam för att det finns en affär som heter LIDL 😍👍🏻. Allvarligt! För oss med begränsade plånböcker är det räddningen!
 
 
Yes😅😅😅😅😅🙏🏻🙏🏻🙏🏻👍🏻👍🏻👍🏻!
 
Här har jag mat för säkert en månad. Det enda jag måste fylla på med ibland är ju mjölk, bröd, pålägg? Allt detta under 1000-lappen. Mia glad🙃😅😍!
 
❤️
 
 
 
Så tacksam över att jag har en sann vän i min exman. Han var med mig o handlade idag. Vi var också till Byggmax o köpte en 4-meters planka. Jag ska höra pussellbilder (små tavlor) av dem. De blir 17x17 cm. Bilderna som jag ska använda finns redan på Drömverkstan o väntar. på onsdag börjar jag med dessa. Spännande!
 
 
...
 
 
Gissar att det blir kanske 16 St tavlor av detta. Kul😜
 
Här är några exempel på tidigare pusselbilder jag gjort.
 
 
 
 
 
 
❤️
 
 
 
På förmiddagen idag var det sommar igen på min altan. Jätteskön stund fick jag där. Kaffe såklart☕️☀️.
 
❤️
 
Jag vill önska alla en skön helg, och glöm inte att "bakom molnen lyser alltid solen"
Det finns så mycket att vara tacksam för.
 
vädra ut mörkret som vill bita sig fast i ditt inre, och öppna "fönstret" och släpp in glädjen och värmen. 
 
Nu ska jag sova. Vaaaa! Tänker du😳, det är ju fredag.
Jag vet, men mina dagar slutar vid sju. Jag är van och trots mina korta dagar så känner jag mig så tacksam.
 
🙏🏻❤️🙏🏻
 
Gud som haver barnen kär
se till mig som liten är
Vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Guds händer
Lyckan kommer lyckan går
du förblivet Fader vår
 
🙏🏻🐻🙏🏻
 
Det går en ängel kring vårt hus
han bär två förgyllda ljus
han bär en bok uti sin hand
så somnar vi i Jesu namn. Amen🙏🏻
 
 
❤️ Natti natti ❤️
 
Mia
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: