Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Meeeeeen ....🤔😳

 
Här är Sveriges framsida😂😂😂😂❤️
 
 
Jo, nu var det då att jag helt ofrivilligt råkade göra en "luftenkätundersökning", på vilka människor som är trevligast helt enkelt. Sådär bara ändå, när man möter nån i ett sammanhang då man inte nödvändigtvis behöver prata med personen man möter.
 
Jag åkte för en stund sen till Apoteket för att hämta IT en hög ned mediciner. Jag har feber, ont i halsen o huvudet och har herpes o massa annat just nu. Men jag har fått lära mig, eller så ligger det i mig, att alltid vara trevlig mot andra människor man möter i vardagen. Nu hade de haft lunchstängt, o skulle öppna om tre minuter. På bänken utanför Apoteket sitter en äldre dam och hennes gubbe, och en medelålders utländsk man. Han ler genast och visar mig en ledig plats på bänken. Mkt trevlig man. Jag gick först o drog en kölapp som det stod: Stängt! på, och damen sa då högt att det var så förfärligt att Apoteket hade lunchstängt och att de t o m har lappar där det står stängt på...... såja såja..,. Säger hennes gubbe och klappar henne försiktigt på låret.
Den utländska mannen såg på mig, skojade lite o sa, nu bara en minut kvar, o pekade på sin klocka. Han reser sig upp och går mot den nyöppnade spoteksdörren, o går fram till kassan o gör ditt ärende. Tidigare var han hela tiden språkstammen och berättade om var han har ont, o frågade mig vad det stället heter på svenska. Ländryggen, svarade jag och han sa, jag ber till Gud att bli bra. Han såg upp mot taket o knäppte sina händer. Amen Jesus!..... Ja, amen, sa jag med, o kände en fin stämning kring honom. Han trodde verkligen på Gud o var jättetrevlig.
 
Så när jag reser mig upp, går o drar en lapp som det står 018 på, så flyger "tanten" upp och rusar fram o knuffar mig bakifrån så jag håller på att falla. - Du är inte före mig inte!!! Fräser hon så spottet yr kring henne. Jag var här långt före dig. Min tanke hade varit att kolla om det fortfarande stod :Stängt.... på lappen, vilket det nu inte gjorde. Det enda som fanns i min tanke då var att ge damen o hennes gubbe min lapp, och ta en ny till mig själv. Jag hade ingen tanke att "smita" före.
Jag hann ju inte gå visa min goda gärning, utan hon förutsatte att jag var en skitstövel. 
- Men snälla du, sa jag, jag hade tänkt ge lappen till dig. Jag såg mkt väl att DI redan satt här när jag kom. Här får du, det är ditt numme. Jag tar en ny åt mig.
- Näheedu .... fräste hon igen o knuffade mig på armen..... så vände hon ryggen åt mig när jag försökte låta vänlig. 
Okej, jag gick till kassan när numret kom upp på displayen, gjorde mitt ärende sim tig en stund. När jag gick ut därifrån sen röt hon nåt fult jag inte ens vill skriva.
satte mig i bilen å åkte till Konsum. Skulle köpa två liter lättmjölk. Därinnanför entrédörrarna satt ett gäng ungdomar. 
- Välkommen välkommen...... hur mår du idag då? Om jag haft pengar hade jag köpt blommor till dig, för du ser ut att va så trevlig. -Men tack snälla, va gulliga ni är, sa jag, o om jag haft råd hade jag gärna köpt en varsin blomma till er för att ni verkar vara så fina ungdomar.
 
Efter mitt besök på affären åkte jag hem, parkerade bilen och tog med mig väska o kassar o började gå in på gården. Då kommer en äldre herre som har en äldre dambi släptåg, sådär 8-8 meter efter honom. Har aldrig sett dem förr. När jag kom jäms med mannen så lyser han upp ned ett brett leende. Goddag goddag..... men visst har vi väl en härlig höst, sa jan och nickade glatt med huvudet.
- Ja, absolut, sa jag, o log tillbaka. Ha en fin dag, sa jag sen.
- Du med, o var försiktig med att bära för tungt. Det är aldrig bra för ryggen......
Så möter jag damen.
- Hej hej, säger jag glatt.
- Hmmpppfff.....spottar hon ur sig o tittar snabbt upp i skyn.
 
Pust! Nu är jag hemma och hoppas kunna sov en stund. Tyckte ändå att det hände då mkt under denntimmen idag som är värt att fundera över. Eller hur!?
 
🛬🛳🚢🏝🛤⛱
 
Är ni missnöjda med sommaren? Längtar du iväg till solen o värmen, äventyren etc. Prova en ny destination, res in i dig själv🥐☕️
 
❤️❤️❤️ 

Du söker och söker 

packar dina väskor 

försvinner iväg

till de vita strändernas befrielse

 - långt där borta

Oron måste stillas

Måste

Bland gungande palmer

och solheta gator i ett 

rungande folkvimmel

söker du

 

Där finns nog lyckan

där kan jag nog fylla igen

tomheten

Gapande stort är hålet 

inuti

 

Den lyckan är kort

Den resan är snart över

kvar finns tomheten

de inre tårarnas sälta

fräter hålet ännu större

utan flygbiljett

☀️
 
Kram till er alla som har vackra hjärtan👍🏻❤️😇💖
 
Mia
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Manda
skriven :

Vilken kärring att bete sig så! Fy vad äcklad jag blir av sånt folk. Bry dig inte om henne, för det är ingenting personligt mot just dig. <3

2 Till Mandan
skriven :

Inte bryr jag mig om henne så jag blev ledsen eller så, blir bara så frustrerad ibland, o aldrig slår det fel. Ärligt talat har jag aldrig mött en gammal främmande man som bemött en otrevligt, heller aldrig invandrare. Ungdomar är för det mesta jättetrevliga, men så kommer vi till det känsliga ämnet: Tanter!!! Visst finns det trevliga tanter också ... men inte är de många inte, jämfört😨.....