Ökenblomman

En levande asfaltsblomma med allt vad det innebär, det är jag.

Skaparlust☕️🎨🕯

❤️❤️❤️
 
 
Pusselbilderna ligger halvfärdiga på Drömverkstan. Jag var så fibrosjuk igår så det var omöjligt att ta mig dit. Mår lika idag, men lusten som jag fått tillbaka, att skapa, den är inte fibrosjuk. Men jag måste ju lyssna på kroppen.
 
 
Det här blir en ljuslykta som jag hoppas blir fin😇. Den ska ju torkas under plast o sen skröjbrännas. Sen blir det till att blanda iordning den smaragdgröna glasyren som jag doppar ljuslyktan i.  Ni får se allt när det blir klart varteftersom. 
Jag fick en idé! Jag har ju en del keramikprylar hemma här som jag ska sälja, men det blir aldrig av. Kom på nu att jag faktiskt kan lägga ut allt som jag vill sälja, sen hör på bloggen, så får ni hojta till om det är nåt ni vill köpa👍🏻😇.
 
 
 
Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad min nästa bok ska heta (uppföljaren till "Det gör så ont att födas". Kanske jag t o m ska slå ihop/baka ihop de båda manusen och lägga till lite "berättarröst". Vet inte ännu.
 
 
 
Varje sensommar/höst så gör jag ett liknande arrangemang. Det är härligt o roligt👍🏻☀️.
 
 
 
Liten ljushållare som jag gjort🕯.
 
 
 
Många såna här tårtor gjorde jag till en av mina brorsdöttrars bröllop. Det blev uppskattat😍.
 
 
 
Lite lek med min kamera. Det är också kul, att skapa med bilder o foton😊.
 
 
 
🎨🎨🎨
 

🎨🌿🍁🍂
 
 
                      Fri skaparlek på datorn💻
 
   
 
        En vacker vy som jag tonat ner i datorn💻
 
 
 
En dammfilter i datorn förskönade denna ros, tycker jag🕯👍🏻🎨
 
 
 
                          En ros i handen📷🕯
 
  
                   En äldre målning av mig (akryl)
 
 
 
 
Ett av mina äldre foton som jag fortfarande fascineras av. Korset! Fotade precis när en liten båt med lanterna passerade mångatan.
 
 
Ytterligare "en" bröllopstårta till en brorsdotter. Gillades👍🏻❤️
 
 
Jag har kommit på att ljuset är som vackrast när det är omgivet av mörker🕯?
 
 
 
Höstlöv som talar glädje till den som kämpar med hösten❤️
 
 
Fatta vad vackert!!! Utan regnet skulle aldrig de skimrande dropparna kunna lysa upp den mörkaste höst.
 
 
 
                En av mina äldre akrylmålningar "Vågen"
 

 
En kulen vinterkväll. Så vackert kan kylan tala med mörkret som solnedgångens kör sjunger🕯❤️


Det var lite av mitt skapande. Det sjuder i mig🕯❤️🎨🕯❤️🎨🕯❤️🎨🕯❤️🎨🕯❤️🎨🕯❤️🎨🕯❤️🎨

             Värme o Guds kärlek till er alla💖
 
                                   Mia 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: